PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak się nie dać zwolnićRe: Jak się nie dać zwolnić
  • Data: 2009-03-07 17:03:56
    Temat: Re: Jak się nie dać zwolnić
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale zwykły pracodawca, choćby i uważał się za korporację?
    > On ma się stosować do prawa pracy.
    > Jakież to przepisy prawa zezwalają na formalny zakaz krytyki członków
    > zarządu czy innych dupków??
    > Jakie prawo zezwala na ingerencję w to, co pracownik robi gdy jest osoba
    > prywatną??
    > Przecież to jakieś szaleństwo jest.

    Ależ ja nie mówię że nie jest ...
    Jeżeli chodzi o zakaż krytyki, specjalnie postawiłem za przykład Japonię, bo
    tam wywodzi się to z kultury i tradycji, przykładem boski kult cesarza, np
    cesarz Hirohito jako osoba boska nigdy nie był sądzony za zbrodnie wojenne
    ani nawet za udział w wojnie, stąd niedaleki krok do kultu przełożonych. Nie
    dziwi że japońskie korporacje próbują zaszczepiać swoje zwyczaje na innych
    gruntach.

    Przykład ingerencji w życie prywatne, myślę że bardzo bliski Tobie. Mój
    kolega, nauczyciel w szkole średniej, ojciec dwóch dorosłych córek popełnił
    głupotę. Jechał po piwie, został złapany i stracił za to prawo jazdy.
    Wszystko po cichu, bez rozgłosu itd. Dyrektor szkoły jakoś się o tym
    dowiedział i natychmiast zwolnił go z pracy bo osoba tak postępująca nie
    może być wychowawcą młodzieży. Ewidentna ingerencja w życie prywatne. Nie
    znam zapisów KN być może wg nich nauczyciel stanowi osobę publiczną i
    obowiązuje go odpowiedni kodeks postępowana poza godzinami pracy. Jeżeli
    tak, to innemu znajomemu (wuefiście tym razem) zupełnie nie przeszkadzało to
    posuwać uczennice ze swej szkoły w suto zakrapiane weekendy, czego miałem
    okazję być świadkiem.

    Znam też inne przykłady, tym razem bardzioej pozytywne, np pracownikom
    polskiego oddziału jednej z amerykańskich korporacji (dawnej AT&T) nie wolno
    stawiać oznakowanych samochodów firmowych (i nocować) w trakcie delegacji
    przed hotelami kategorii niższej niż trzygwiazdkowe, bo to uwłacza
    wizerunkowi firmy.

    --
    Jackare