PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak się nie dać zwolnić › Re: Jak się nie dać zwolnić
    From: "Jurek M" <m...@1...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak się nie dać zwolnić
    Date: Mon, 2 Mar 2009 11:05:14 +0100

    > Groźba zwolnienia znaczy, że nie są przydatni z punktu widzenia pracodawcy,

    Skoro nie są przydatni, to po co ma ich dalej zatrudniać?
    Decyzje podejmuje, kierując się względami ekonomicznymi.
    Przedsiębiorstwo to nie przytułek. Brutalne, ale tak jest.

    > a jemu punkt widzenia zmieniać się może często i z całą pewnością bez
    > uwzględniania sytuacji pracowników.

    Czy pracownik uwzględnia sytuację życiową pracodawcy?
    Nikt na to nie patrzy.
    Natomiast byłem świadkiem tego, że pracodawca, podejmując decyzję o zwolnieniu,
    uwzględniał sytuację życiową pracowników.
    Jeden z nich miał 5 dzieci i był jedynym żywicielem rodziny. Drugi, o nawet
    wyższych kwalifikacjach był kawalerem i mieszkał z rodzicami. Zwolnił tego
    drugiego, choć z bólem serca.

    > Natomiast w sytuacji zagrożenia podstawowych interesów życiowych postępowanie
    > opisanych w artykule pracowników jest całkowicie zrozumiałe i w żadnej mierze
    > nie zasługuje na potępienie.

    Jak to mówią "tonący brzydko się chwyta...", ale są to działania doraźne,
    obciążające nas wszystkich.
    Trudno potępiać kogoś takiego, ale jest tylko dowodem na nieporadność życiowią
    pracownika.
    Co prawda, pobyt w szpitalu, na zwolnieniu na koszt pracodawcy/podatnika, na
    krótką metę złagodzi skutki redukcji, ale nie poprawi jego sytuacji życiowej.

    Jeśli tak jak ty to określasz, nasze życie to nieustanna walka o byt, niech
    "giną" ci słabsi, którzy nie potrafią się przystosować, którzy kombinują,
    przekraczają obowiązujące zasady, kradną, idą na skróty...
    Wspierajmy raczej tych, z którymi los obszedł się okrutnie, nie z ich winy.
    Bo przecież chcemy być ludźmi, nieprawdaż?

    Jurek M.