PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak awansowac na stanowisko kierownicze? › Re: Jak awansowac na stanowisko kierownicze?
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak awansowac na stanowisko kierownicze?
    Date: Tue, 30 Jun 2009 23:43:21 +0200
    <h2amca$6on$1@news.dialog.net.pl>
    <h2bcls$a97$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h2bfep$ocm$1@news.dialog.net.pl>
    <h2c8o7$b86$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h2dhnm$uq3$1@news.dialog.net.pl> <h2dmj7$1nb$1@news.onet.pl>

    W wiadomości news:h2dmj7$1nb$1@news.onet.pl Mirosław Habarta
    <M...@p...pl> pisze:

    > Samobójstwa ludzie popełniali kiedy jeszcze Balcerowicza nie było, i
    > będą długo po nim.
    Napisałem wyraźnie - znam treść listu i wiem co spowodowało to, o czym
    napisałem.
    Ty nie wiesz, więc nie gadaj.

    > Nie chcę go tutaj wcale bronić
    To dobrze.

    > patrząc z perspektywy
    > czasu na pewno wiele rzeczy można było (i należało) zrobić lepiej. Ale
    > hiperinflację z przełomu 80/90 wywołał rząd Rakowskiego oraz indeksacja
    > płac.
    Inflacja była faktem i nie o to chodzi, lecz o sposób jej stłumienia.
    Nie odbyłop się to drogą pomysłową czy choćby uczciwą.
    Tzw. "plan balcerowicza" (przepraszam ponownie za używanie wulgaryzmów)
    obejmował pakiet ustaw.
    M.in. dotyczyły one ograniczenia wzrostu płac w wyniku inflacji(!),
    wprowadzały popiwek oraz drakońskie zasady postępowania upadłościowego.

    > Rakowski to wywołał bo po prostu komuniści zbankrutowali.
    To jakieś brednie.
    Komunistów nigdy w Polsce u władzy nie było.

    > Tylko,
    > że państwo nie zbankrutuje, jeśli ma prawo do emisji pieniądza. Wtedy
    > bankrutują ludzie, których ta sytuacja zastała w niefortunnym momencie.
    Inflacja to skutek przewagi popytu nad podażą. Innymi słowy (upraszczając)
    ludzie mają więcej pieniędzy niż na rynku jest towaru, który oni chcą kupić.
    Są generalnie dwie możliwości likwidacji tego stanu - zwiększyć podaż przez
    zwiększenie ilości dostępnych i pożądanych towarów, albo zabrać ludziom kasę
    (stworzyć sytuację umożliwiającą pożarcie przez inflację ich zasobów).
    Pierwszy sposób jest trudny, wymaga wiedzy, pracy i mądrości ekonomicznej.
    Drugi - a ten właśnie zastosował łajdak B. - prosty. Wystarczy parę
    uregulowań prawnych i poczekać. Część obiektów się wykrwawi, pozostała
    reszta po krótkim czasie zapomni, pseudoludzie mają krótką pamięć (i nie
    tylko pamięć).

    --
    Jotte