PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk/Administrator › Re: Informatyk/Administrator [OT]
  • Data: 2005-08-11 13:56:08
    Temat: Re: Informatyk/Administrator [OT]
    Od: "Immona" <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Płókarz" <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
    napisał w wiadomości news:op.svchvjmvfrn0ri@donkichot...
    > Dnia 11-08-2005 o 13:06:08 Immona <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl>
    > napisał:
    >
    > (ciach, socjaletatystyczne bajki)
    >
    > Proste pytanie: Skąd znasz widok zaszczanych żuli? z dżungli
    > kapitalistycznej?

    Szukasz sobie flame'a?
    Nie jestem "socjaletatystyczna". Mowie tylko o tym, ze szybkie,
    natychmiastowe i bez okresow przejsciowych przerzucenie sie na model
    skrajnie rynkowy spowoduje zjawiska, ktorych koszty spoleczne beda za duze,
    zeby to sie oplacalo w wersji jotkaemowskiej. Natomiast powolne i
    konsekwentne dazenie do wolnego rynku popieram jak najbardziej. "Powolne"
    znaczy dla mnie znacznie szybsze niz jest obecnie.

    > Trudne pytanie: jaki jest związek między wolnością gospodarczą, stopą
    > bezrobocia i ilością ludzi na marginesie?

    Miedzy bezrobociem a marginesem istnieje zwiazek zalezny od poziomu
    swiadczen dla bezrobotnych w danym kraju. Ale nie rozumiem, o co chodzi -
    czyzbys nie slyszal o klasie "pracujacych nedzarzy" - termin, ktory zaczyna
    byc coraz powszechniej stosowany? warunkiem biedy, nedzy i marginesu wcale
    nie musi byc bezrobocie.
    Z kolei wolnosc gospodarcza to takie warunki, ktore pozwalaja na maxa
    wykorzystac potencjal, jaki jest (popyt, wykorzystanie sily roboczej, moce
    produkcyjne, surowce itd.) ale same w sobie tego potencjalu nie zwiekszaja.
    Zwiekszaja jego wykorzystanie. Sytuacja moze byc taka, ze pelne
    wykorzystanie potencjalu nie oznacza tylko symbolicznego bezrobocia - jak sa
    np. "waskie gardla" w postaci niedoboru surowcow lub kwalifikacji na rynku.

    I.