PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatycy a higiena [bylo] › Re: Informatycy a higiena [bylo]
    From: Tomasz Motyliński <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informatycy a higiena [bylo]
    Date: Sun, 25 Dec 2005 03:33:44 +0100

    Kira in <dokib2$330$1@inews.gazeta.pl> wrote:

    > Hem? A przeczytaj własnego siga i powiedz, czy tam jest
    > "Linux" czy "serwer Motylińskiego"? Bo może ja jestem
    > ślepa czy cuś... :)

    Nie jetem geniuszem, choć wielu moich klientów, czy też byłych wykładowców
    powie Ci coś odmiennego. Jestem po prostu pomysłowym człowiekiem. Wiele
    rozwiązań podchwyciłem w całości lub z drobną modyfikacją od innych
    adminów. Właściwie to cały czas się uczę. Skoro ja wpadłem na pewne
    rozwiązania z pewnością wielu innych wpadło na podobne. Większość moich
    maszyn to linuxy (znikomy odsetek to linuxy z jądrem bsd), a więc można
    uznać, że sig jest prawdziwy, choć celowo (lub nie) nie dopisałem tam
    sformułowania "odpowiednio skonfigurowany". Nie uważam oczywiście, że moje
    maszyny nie mają słabych punktów, wręcz przeciwnie paranoicznie sprawdzam
    co dzień każdą, szukając w logach jakiej kolwiek nieprawidłowości, często
    też sam próbuję włamać się do siebie. Jedni określą to chorobą psychiczną,
    a ja pasją, bo "zabawa" ta ogólnie relaksuje mnie i daje mi wiele radości.
    Choć jak zebrać wszystko w całość, to tak jestem paranoikiem, bo i kto
    normlany używa generowanych haseł o długości >= 16 znaki i do tego zmienia
    je co tydzień?.Kto inny będzie ślęczał po 4-6 godzin dziennie nad logami
    mimo, że wszystko działa jak należy? W sumie cieszę się, że są ludzie
    gotowi za to zapłacić :D

    --
    Tomasz Motyliński