PracaGrupypl.praca.dyskusjeIT - CV do oceny oraz kilka pytan o dalszy rozwoj (dlugie)Re: IT - CV do oceny oraz kilka pytan o dalszy rozwoj (dlugie)
  • Data: 2008-04-19 21:17:16
    Temat: Re: IT - CV do oceny oraz kilka pytan o dalszy rozwoj (dlugie)
    Od: "Sympatyczny informatyk" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Teraz wiekszosc Twoich uwag stala sie dla mnie jasna. Dzieki.

    Komentarz tylko do wybranych:

    (...)
    > I co w tym zlego? Napomknij o realizowanych projektach, o osiagnieciach,
    > o wlasnym wkladzie.

    Osiagniecia, projekty.... a nie sadzisz, ze jednak poprzedni pracodawcy moga
    sobie po prostu nie zyczyc ujawniania zbyt wielu informacji na ich temat?
    Oczywiscie podejscie do tego tematu bywa rozne, czasem naprawde zaskakujace.
    Na przyklad bylem kiedys na rozmowie kwalyfikacyjnej w pewnej firmie, gdzie
    gdy zapytalem dla klientow z jakich panstw przedsiebiorstwo realizuje
    kontrakty, odmowiono mi odpowiedzi zaslaniajac sie tajemnica. Oczywiscie
    jest to troche skrajny przypadek.

    Ile Twoim zdaniem stron powinno miec moje CV? Orientacyjnie. Nadal jestem
    zdania, ze zyciorys powinien zmiescic sie na dwoch, moze maksymalnie trzech
    stronach a4 i powinien byc swego rodzaju wizytowka, a nie dokladnym opisem
    zycia od pierwszej pracy.

    > pracodawcy poczucie, ze jestes ta osoba wyjatkowa. Ja przeczytalem Twoje
    > CV i kompletnie nie rzucilo mnie na kolana i szukajac PM raczej nie
    > zaprosilbym Cie na spotkanie, nie dlatego ze jestes cienki, tylko
    > dlatego ze CV jest napisane banalnie.

    Jak powinno wygladac niebanalne CV? ;)

    > Stad zdecydowalem sie polaczyc to w jedna calosc w czesci
    >
    > To slogany. Slo-ga-ny, podobnie jak "umiejetnosc pracy w zespole",
    > "elastycznosc", "chec podnoszenia kwalifikacji" i wiele innych. Czytasz,
    > wpada jednym okiem wypada drugim...

    Zgoda. Dlatego takich sloganow nie umieszczalem w CV.

    Nie wiem, czy do konca sie rozumiemy. ;) "Umiejetnosci i podejmowane zadania
    w pracy zawodowej" to nazwa punktu z mojego CV, w ktorym opisalem, jakie
    zadania podejmowalem w wymienionych w zyciorysie firmach (sumarycznie) i co
    umiem. ;) Staralem sie, by byly to punkty konkretne i w przypadku wiekszosci
    z nich podalem narzedzia, z jakich korzystalem. Ktore z wymienionych
    elementow uwazasz za slogany?

    > Zdaj PMP, zrob CISA, zdobadz 10 lat doswiadczen, wyjedz z Polski, zrob
    > MBA na znanej uczelni. Robienie MBA na byle jakiej uczelni nie ma
    > zadnego sensu. Robie MBA na dobrej uczelni wymaga udokumetowania ilustam
    > lat doswiadczen takze na stanowisku kierowniczym.

    Czy Twoim zdaniem w Polsce sa jakies programy MBA, ktore mozna brac pod
    uwage? Np. co sadzisz o tych dwoch:

    http://www.biznes.edu.pl/program_IMBA_dyplom.php
    http://www.cemba.pl/en/graduates/diploma

    I jeszcze jedno. Wydaje mi sie, ze poza wiedza i doswiadczeniem, trzeba
    jeszcze miec w zyciu zdrowe spojrzenie na swiat (czyli przyslowiowy olej w
    glowie ;)). Czasem ludzie maja niezle dyplomy, certyfikaty, a jakos nie
    potrafia zastosowac tej wiedzy w praktyce, czy tez nie maja najmniejszego
    pojecia o dziedzinach, z ktorych nie robili papierow. Np. jak slaba jest
    znajomosc podstaw prawa u wielu osob na calkiem wysokich stanowiskach. Choc
    oczywiscie ciezko zdefiniowac ow "olej w glowie", a jeszcze trudniej pokazac
    w CV. ;) Ot ochota na takie male filozofowanie przyszla mi na koniec... ;).

    Poza praca mamy tez zycie prywatne. Wyjazdy, certyfikaty, uczelnie, a kiedy
    zostanie troche czasu, by poszalec...? ;)