PracaGrupypl.praca.dyskusjeIT - CV do oceny oraz kilka pytan o dalszy rozwoj (dlugie)Re: IT - CV do oceny oraz kilka pytan o dalszy rozwoj (dlugie)
  • Data: 2008-04-19 22:43:37
    Temat: Re: IT - CV do oceny oraz kilka pytan o dalszy rozwoj (dlugie)
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sympatyczny informatyk wrote:

    > Osiagniecia, projekty.... a nie sadzisz, ze jednak poprzedni pracodawcy moga
    > sobie po prostu nie zyczyc ujawniania zbyt wielu informacji na ich temat?
    > Oczywiscie podejscie do tego tematu bywa rozne, czasem naprawde zaskakujace.
    > Na przyklad bylem kiedys na rozmowie kwalyfikacyjnej w pewnej firmie, gdzie
    > gdy zapytalem dla klientow z jakich panstw przedsiebiorstwo realizuje
    > kontrakty, odmowiono mi odpowiedzi zaslaniajac sie tajemnica. Oczywiscie
    > jest to troche skrajny przypadek.

    Zaraz zaraz... Co pracodawcy moga sobie nie zyczyc? Tego ze napiszesz
    "odpowiadalem za wdrozenie systemu ABC w Gdanskiej siedzibie ZUSu;
    wdrozenie zakonczylo sie na czas i w przewidywanym budzecie", albo
    "dokonalem istotych usprawnien systemu obiegu dokumentow"? Co w tym
    poufnego? Byles, wniosles swoj wklad za ktory zostales doceniony lub
    nie. Nauczyles sie czegos nowego. A ze Ci rekrutujacy odmowil informacji
    o ktora pytales, to moze uznal ze jest to za wczesnie, moze sam nie
    wiedzial, albo waryjat jakis czy cos :)?

    > Ile Twoim zdaniem stron powinno miec moje CV? Orientacyjnie.

    Jak wczesniej wspomnialem nie mam doswiadczenia z pracodawcami na rynku
    polskim. W kraju w ktorym mieszkam, moj zyciorys byl krytykowany za
    zbytnia ogolnikowosc. Obecnie (jak dobrze pamietam) ma stron 7 i nie mam
    jakos problemow z brakiem ofert pracy.

    > Nadal jestem
    > zdania, ze zyciorys powinien zmiescic sie na dwoch, moze maksymalnie trzech
    > stronach a4 i powinien byc swego rodzaju wizytowka, a nie dokladnym opisem
    > zycia od pierwszej pracy.

    Ok.jestes pracodawca, szukasz Project Managera, nie sekretarki.
    Przychodzi 200 odpowiedzi. 50 z nich spelnia wszystkie postawione
    wymagania. Jak wybierzesz tych 5 z ktorymi chcesz sie spotkac? Chcesz
    aplikowac na stanowisko PM, ktore jest jednym z trudniejszych i
    wymagajacych wielu lat doswiadczenia. Ale doswiadczenia aktywnego, zatem
    jak przyciagniesz wzrok rekrutujacego ze to wlasnie Ty jestes tym
    ktorego szukaja?

    > Jak powinno wygladac niebanalne CV? ;)

    Tak jak sugerowalem. Wiecej odpowiedzi na pytanie "co zrobilem" mniej
    przymiotnikow/przyslowkow.

    > Czy Twoim zdaniem w Polsce sa jakies programy MBA, ktore mozna brac pod
    > uwage? Np. co sadzisz o tych dwoch:
    >
    > http://www.biznes.edu.pl/program_IMBA_dyplom.php
    > http://www.cemba.pl/en/graduates/diploma

    Nie znam sie na polskich uczelniach. Patrz na liste publikowana przez
    Business Week. Te uczelnie sie licza.

    http://www.businessweek.com/bschools/02/full_time_ra
    nk.htm

    > I jeszcze jedno. Wydaje mi sie, ze poza wiedza i doswiadczeniem, trzeba
    > jeszcze miec w zyciu zdrowe spojrzenie na swiat (czyli przyslowiowy olej w
    > glowie ;)). Czasem ludzie maja niezle dyplomy, certyfikaty, a jakos nie
    > potrafia zastosowac tej wiedzy w praktyce, czy tez nie maja najmniejszego
    > pojecia o dziedzinach, z ktorych nie robili papierow.

    Truizm.

    > Poza praca mamy tez zycie prywatne. Wyjazdy, certyfikaty, uczelnie, a kiedy
    > zostanie troche czasu, by poszalec...? ;)

    Granica miedzy kariera a zyciem prywatnym jest kwestia indywidualna i
    nie nalezy o niej dyskutowac. Wszystko zalezy od Ciebie.

    Jacek