eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeISO › Re: ISO
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!
    atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ISO
    Date: Mon, 27 Dec 2004 10:31:11 -0000
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 37
    Message-ID: <cqoilk$lk7$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <cqn48p$bj8$1@atlantis.news.tpi.pl> <cqnb5o$fij$1@inews.gazeta.pl>
    <m...@r...dziupla.eu.org>
    NNTP-Posting-Host: polremaco.streamcn.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1104137716 22151 213.76.158.95 (27 Dec 2004 08:55:16
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Dec 2004 08:55:16 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:135996
    [ ukryj nagłówki ]

    > [14 linii ciach - AB]
    >
    > > A, to akurat zupełnie normalne. Myślisz, że ISO oznacza, że ktoś z
    > > zewnątrz prowadzi jakąś stałą kontrolę jakości? Nic bardziej mylnego.
    >
    > Przede wszystkim nie wiem skąd (poza oczywiście materiałami
    > marketingowymi firm) pochodzi przekonanie, że ISO 9xxx to certyfikacja
    > dotycząca wysokiej jakości produktów. Owszem, ona dotyczy jakości --
    Stad, ze norma (szczegolnie od edycji 2000) wymaga ciaglego doskonalenia
    oraz zaspokajania potrzeb klienta - ale zgadzam sie, ze tyle to mowi teoria,
    z praktyka roznie bywa.

    > mówi o tym, że w firmie są wdrożone procedury odpowiadające za to, że
    > ta jakość jest POWTARZALNA. Czyli jeśli firma jest naszym dostawcą i
    Tu tez korekta, od edycji 2000 istotne sa procesy, procedura ma byc tylko
    odzwierciedleniem procesu, pomagac "odnazlezc wlasciwa droge". Najwazniejszy
    jest bezproblemowy przebieg dzialania, a dokumentacja, procedury itd...
    zeszly na dalszy plan. Ale to czesto tez teoria.

    > zamawiamy u niej droselklapy, to poszczególne partie tychże będą
    > powtarzalnej jakości (w granicach certyfikacji). Jeśli kiepskiej, to
    > wiemy, że kiepskiej i musimy u siebie wdrożyć proces poprawy jakości
    > komponentu albo nasz proces produkcji musi to uwzględniać. I tylko
    > tyle.

    A rozwijajac temat ISO i pokrewnych, to jak wspomnial Pawel, najwazniejsze
    jest podejscie zarzadu. Sama certyfikacja i audyty certyfikacyjne to IMO
    fikcja.

    Natomiast wspierany przez zarzad audyt wewnetrzny pozwala przypuszczac
    (pewnosci nie ma nigdy) ze ISO jest i funkcjonuje skutecznie - czyt. sa
    wyniki zarowno jakosciowe jak i kosztowe.

    Pozdrawiam
    LG


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1