PracaGrupypl.praca.dyskusjeISO › Re: ISO
    From: Artur Bartnicki <a...@d...eu.org>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ISO
    Date: Mon, 27 Dec 2004 00:10:21 +0100

    Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig> pisze, co następuje:

    [14 linii ciach - AB]

    > A, to akurat zupełnie normalne. Myślisz, że ISO oznacza, że ktoś z
    > zewnątrz prowadzi jakąś stałą kontrolę jakości? Nic bardziej mylnego.

    Przede wszystkim nie wiem skąd (poza oczywiście materiałami
    marketingowymi firm) pochodzi przekonanie, że ISO 9xxx to certyfikacja
    dotycząca wysokiej jakości produktów. Owszem, ona dotyczy jakości --
    mówi o tym, że w firmie są wdrożone procedury odpowiadające za to, że
    ta jakość jest POWTARZALNA. Czyli jeśli firma jest naszym dostawcą i
    zamawiamy u niej droselklapy, to poszczególne partie tychże będą
    powtarzalnej jakości (w granicach certyfikacji). Jeśli kiepskiej, to
    wiemy, że kiepskiej i musimy u siebie wdrożyć proces poprawy jakości
    komponentu albo nasz proces produkcji musi to uwzględniać. I tylko
    tyle.

    --
    ---

    To odważny pisarz! Postawił kropkę po nie napisanym, zdaniu.