PracaGrupypl.praca.dyskusjeI co wy na takie dictum? ;) › Re: I co wy na takie dictum? ;)
  • Data: 2007-07-06 11:53:27
    Temat: Re: I co wy na takie dictum? ;)
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Ghost wrote:

    > pieniadze. Nie, nie poperam lewusow, nie popieram jednak tez zwyklego
    > wyzysku, a niestety pokazany sposob postepowania urzednikow wzmacnia
    > pozycje tych, ktorzy uprawiaja wyzysk. I to by bylo na tyle - ciesz sie,
    > ze wogole odpowiedzialem na Twoj chamowaty post.

    Problem lezy w uzaleznianiu ubezpieczenia zdrowotnego od statusu
    bezrobotnego - w przypadku osob nie majacych innych tytulow do
    ubezpieczenia. To ubezpieczenie jest powodem, dla ktorego rejestruja sie
    ludzie nie zainteresowani podjeciem pracy.

    W walce z szara strefa ten wymog jest calkowicie nieskuteczny, za to
    powoduje przeciazenie urzedow pracy administracja i utrudnia skupienie
    sie na ich podstawowych zadaniach. Dostep do panstwowej sluzby zdrowia
    powinien odbywac sie na podstawie posiadania obywatelstwa polskiego
    (dowod osobisty, paszport) i tyle. Osob oplacajacych skladke NFZ
    dobrowolnie jest na tyle malo, ze utrata ich pieniedzy nie bylaby duza
    strata w porownaniu do odciazenia UPow i urealnienia statystyk.

    A jesli chodzi o tych, ktorzy rejestruja sie dla wyludzania swiadczen
    socjalnych, to jestem jak najbardziej za tym, zeby zagonic ich do
    legalnej pracy lub wykreslic z rejestru.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533