PracaGrupypl.praca.dyskusjeI co wy na takie dictum? ;) › Re: I co wy na takie dictum? ;)
  • Data: 2007-07-06 17:26:38
    Temat: Re: I co wy na takie dictum? ;)
    Od: the_foe <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zgadzam sie by towary w sklepach byly drozsze po to, by ludziom placono
    > znaczaco wiecej niz 750 na reke (nie da sie tego przeliczyc dokladnie na
    > ilosc dodatkowych dni pracy). Pisalem Ci juz bys sprobowal zrozumiec w czym
    > problem. Podchodzisz do sprawy od (za przproszeniem) dupy strony. Nie wiem
    > jak mam Ci wytlumaczyc, ze nie chodzi o karmienie obibokow, a o zaprzestanie
    > wspierania wyzyskiwaczy.

    zakonczenie wyzysku mozna odbyc dwima drogami: dluga poprzez edukacje,
    ktrotka poprzez utrzymywanie realnego bezrobocia. Sytuacja kiedy 50%
    bezrobotnych pracuje na czarno jest zla. Powinni siedziec w domu, serio.
    Problem jest oczywiscie z narzutem na prace (tzw klin).
    Praca nie powinna byc opodatkowana, emerytury zlikwidowane, a ubezpieczenia
    zdrowotne powinny miec charakter wlasciwy do stanu czyli fiskalny.
    Wtedy, wystraczy ze procent naszych zarobkow rowny stopie bezrobocia
    podzielony przez 2 zostanie przekazany na zasilki dla bezrobotnych. Zasilek
    wyniesie 1/2 sredniej pensji, bedzie bezwzgledny i bezterminowy.
    Wynik: samoregulujacy oscylujacy, sprawiedliwy system globalnego wplywania
    na cene pracy. Powstanie rynek na ktorym bedzie sie oplacalo edukowac
    (inaczej skonczysz na marnym zasilku by nie wywolywac presji cenowej na
    prace czlowieka wyedukowanego i doswiadczonego).
    Ktos powie, ze wtedy bedziemy mieli samych zasilkowicow. Bullshit. Kraje
    ktore wydaja bardzo duzo na socjale maja na ogol najwyzszy stopien
    zatrudnienia (np. Dania).