PracaGrupypl.praca.dyskusje[Gazeta Praca] Rozmowy kwalifikacyjne › Re: [Gazeta Praca] Rozmowy kwalifikacyjne
    From: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: [Gazeta Praca] Rozmowy kwalifikacyjne
    Date: Wed, 07 Nov 2007 19:19:43 +0100

    chester pisze:
    > Potencjalny pracodawca ma prawo uważać inaczej. Chce pracownika, który:
    > a) ma jakieś tam konkretne wykształcenie
    > b) ma jakieś tam konkretne doświadczenie
    > c) ma jakiś iloraz inteligencji mieszczący się w zadanych widełkach
    > d) ma pewne predyspozycje psychiczne
    > e) nie wykazuje jakichś szczególnych przeciwwskazań.
    > f) i następne - jakieś różne cosie będące widzimisię potencjalnego
    > pracodawcy
    >
    > Ty ograniczyłbyś się tylko do a) i b) - masz prawo.
    > Ale pracodawca *ma prawo* chcieć sprawdzić wszystkie podpunkty.
    Tylko, przy odrobinie samozaparcia można udowodnić, że te testy nie
    mierzą c) - f). Nie znam się na umiejętnościach manualnych, ale
    interpretacji testów badających zachowania jestem w stanie podać kilka.

    To prawda, że pracodawca może przyjąć kryteria, jakie mu się podobają.
    Tylko powinien przy tym odczuwać coś ala poczucie moralnego obowiązku za
    sposób, w jaki te kryteria sprawdza.