PracaGrupypl.praca.dyskusjeFundusz emerytalny - zmiana › Re: Fundusz emerytalny - zmiana
  • Data: 2005-06-07 16:23:29
    Temat: Re: Fundusz emerytalny - zmiana
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 7 Jun 2005 13:22:43 +0200, "biedronka" <s...@i...pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >większą prowizję. Natomiast, jeżeli bedziemy zmieniać fundusz raz na jakiś
    >czas to będziemy omijać 'doły' poszczególnych funduszy (czyli okresy
    >inwestowania pieniędzy tych funduszy i brak na dany okres zysków, które
    >pojawią się po jakimś czasie, i dlatego w tym czasie warto przenieść się do
    >funduszu, który akurat okres inwestowania ma za sobą a zbiera obecnie
    >śmietankę) Przecież to jak inwestowanie na giełdzie Raz hossa raz bessa więc
    >chyba warto kupić tanio a sprzedać drogo. Po kilku takich ominięciach
    >'dołów' nasz zysk może się zwiększyć nawet do 8% To policz sobie 4% z 30

    No, jeszcze warto by mieć do tego szklaną kulę, która powie nam kiedy będą te
    dołki.

    >zależy na jaką hierarchię patrzysz, jest krótkookresowa (ok. półroczna) i
    >długookresowa (dwu- trzy- letnia). W tej pierwszej warto aby fundusz był jak
    >najwyżej, bo to oznacza, że szybko dużo zarabia. A w tej drugiej aby w cale
    >czołówki nie zaliczał, bo te z czołówki mają wysoką jednostkę i okres
    >inwestowania blisko przed sobą, zatem za rok, dwa zysków nam nie wypracuje,
    >a kupi nam mniej jednostek bo drogie., a prowizję i tak pobierze.

    A co ma do rzeczy cena jednostki?

    OFE A - cena początkowa jednostki 100 zł, po roku 108 zł.
    OFE B - cena początkowa jednostki 500 zł, po roku 540 zł.

    Na konto OFE idzie 1000 zł z twoich składek, za które nabywasz jednostki po
    cenie początkowej. Wg ciebie lepszy jest ten, który ma niższą cenę jednostki?
    :-D