PracaGrupypl.praca.dyskusjeFundusz emerytalny - zmiana › Re: Fundusz emerytalny - zmiana
  • Data: 2005-06-08 20:47:16
    Temat: Re: Fundusz emerytalny - zmiana
    Od: "Domek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witajcie,
    >
    > ostatnio przysłuchiwałem się rozmowie, którą prowadził agent
    > ubezpieczeniowy (broker ?). Mówił, że opłaca się co jakiś
    > czas (kilka lat ?) zmienić fundusz emerytalny [FE], np. z tego
    > dobrze stojącego na trochę gorszy. Moja (jednak nikła) wiedza
    > na te tematy podpowiada mi że to nieprawda.
    >
    > Czy możecie się wypowiedzieć na ten temat ? Czy, jak mi się
    > wydaje, ten broker "tworzył" sobie rynek pod zmiany FE
    > (no bo dostaje jakąś prowizję od zdobycia nowej osoby dla funduszu).
    >
    > przemol

    Ale oczywiście że bajka. Nie ukrywam że pracuję dla jednego z OFE i znam temat.
    Jest pewna firma która zdobywa klientów dla Credit Suisse.
    Największe oszustwo na świecie. Jako że Credit Suisse jest padziewne inie
    potrafią inwestować pieniędzy to tłumaczą klientom że warto zmienić dobry
    fundusz (duża wartość jednostki uczestnictwa) na ich o u nich klient nabędzie
    więcej jednostek. Co oczywiście jest prawdą he he he he.

    Ale po pierwsze - kapitał jest ten sam (ilość jednostej x cena) a że firma
    gorsza to wolniej będzie przyrastał
    po drugie - na emeryturze chleb będziemy kupować za pieniądze czy jednostki?

    Fundusz można zmienić ale nie nalezy tego robić zbyt pochopnie.

    Sam osobiście nie przepisuję z CU (nawet brata, żonę, dalszą rodzinę), z PZU, z
    Sampo.
    Natomiast z Pocztyliona, Skarbca, Ergo, Credit Suisse, Pekao, AIG uciekałbym
    gdzie pieprz rośnie zwłaszcza że po 2 latach to nic nie kosztuje i wedle nowej
    ustawy koszty dla klientów się (w większości OFE) zrównały

    pozdr.