PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobocia › Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    From: <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Date: Mon, 15 Mar 2004 17:58:08 +0100

    news:23b7.00000bcd.405393bf@newsgate.onet.pl...
    > krotko mowiac - Olsztynianie! D... w troki i wio na piechote po wegiel na
    > Slask! Bo przeciez posrednik (handel) nie jest potrzebny i tylko okrada
    > (pobiera nieuzasadniona marze).
    > A ja ze swojej strony wole zrezygnowac z ryb :)

    A gdzie dluzszy cytat:
    ---
    > Panstwo kolesiow tak.
    > Przeciez nie jest ci potrzbne, aby ktos byl posrednikiem miedzy toba a
    > tymi co produkuja ci na twoje zamowienie.

    Wiec nie sa ci potrzebni posrednicy typu posel, radny, wlasciciel firmy,
    ktorej pracownik transportuje, jako kierowca, wegiel ze Slaska...

    > krotko mowiac powrot do wspolnoty pierwotnej.
    > tak przy okazji - WZBG wysoce przypomina wspolnote pierwot

    ----
    "Wspólnota pierwotna, forma organizacji społecznej poprzedzająca powstanie
    państwowości. Do dziś przetrwała (w zmodyfikowanej postaci) na trudno
    dostępnych obszarach Afryki i Oceanii.

    Oparta była na wspólnej własności ziemi i częściowo narzędzi pracy oraz na -
    wynikającym z tradycji - obowiązku pracy, której produkt dzielono pomiędzy
    członków proporcjonalnie do potrzeb. Podstawą podziału pracy były kryteria
    naturalne: płci i wieku. Prymitywne narzędzia i metody produkcji pozwalały
    jedynie na zaspokojenie potrzeb podstawowych. System władzy opierał się na
    zasadach starszeństwa (starszyzna rodowa, plemienna) i/lub charyzmy
    (przywódcy religijni: kapłani, czarownicy, szamani), uświęconych tradycją i
    powszechnie akceptowanych.
    http://wiem.onet.pl/wiem/00c326.html
    ----

    W WZBG nie ma hierarchicznej wladzy, bo nie ma rzadu, wiec jest to glowna
    roznica.
    Nie ma grupy wladzy wykorzystujacej reszte spoleczenstwa.
    Podzial pracy opiera sie na tym, jakie umiejetnosci, wiedze ... posiadaja
    pracownicy,
    ktorzy miedzy soba konkuruja o dane stanowisko.
    Tak wiec kazdy ma szanse na dane stanowisko.

    > i ew. mozesz zezrec buty i bon na majtki na deser, bo miales za duzy
    apetyt i
    > zzarles za szybko swoj przydzial chleba.
    > Ew. pozajaczkowalo Ci sie rok temu i
    > nie przewidziales swojego apetytu w II kwartale roku biezacego.

    Twoj zywnosciowy przydzial miesieczny jest podzielony na np okresy 4 dniowe.
    Jesli masz wiekszy apetyt jednego dnia, moze skorygowac zywnoscia
    z innych dni z tych 4. Lub zahandlowac z innymi osobami na gieldzie
    towarowej
    i uzyskac od nich prawo do konsumpcji w zamain za przekazanie
    wlasnego(z przyszlosci) prawa do konsumpcji

    > A nieplanowane
    > dziecko niech umrze z glodu - jak nieplanowane, to nieplanowane.

    Minimalna pensja ma wystarczyc na utrzymanie (przyzwoite) rodziny z dwojgiem
    dzieci.
    Jesli spoleczenstwo w referendum zaakceptuje utrzymanie itrojki dzieci, to
    wystraczy i na 3.

    > Wszelkie zas
    > choroby nalezy zaplanowac rok wczesniej, bo jak nie, to...

    Tu jesli brakuje jakiegos leku, losujemy.
    Nie decyduje posiadanie pieniedzy

    > pozdrawiam,

    Klus