PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobocia › Re: KLUS, ZATRUDNIJ MNIE !!!
  • Data: 2004-03-16 12:58:21
    Temat: Re: KLUS, ZATRUDNIJ MNIE !!!
    Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:23b7.00000add.40533355@newsgate.onet.pl...

    > A pracodawca im za to placil, mimo, ze nie mial z tego wowczas zadnej
    korzysci.
    > Gdyby pracownicy pracowali na wlasna reke, nie otrzymywaliby NIC przez
    caly
    > czas - od zasadzenia drzewa do owocowania.
    > Zgodnie z Twoja logika - caly ten czas okradali pracodawce.

    Co w takim razie "zatrudniajacy" dal pracownikom, czego oni sami
    nie zrobili?

    > Pracownicy nie ponosza ZADNEGO ryzyka - im wynagrodzenie nalezy sie za
    wykonana
    > nalezycie prace - niezaleznie od powodzenia przedsiewziecia gospodarczego.

    Wiec dlaczego nie otrzymuja wynagrodzen z powodu niewyplacalnosci
    firmy/utraty plynnosci?
    Nalezy sie im a nie dostaja.

    > Bardzo duzo. Podpowiem Ci, ze w rzeczywistosci gosp. istnieje nie tylko
    "sfera
    > realna".

    Wiec wymien te zasoby, ktore zainwestowali, a nie sa one rzeczowymi zasobami
    i nastepnie odpowiedz, czy moga je inwestowac, gdyby nie mieli rzeczowych
    zasobow?

    > A wiesz ile jest warte "know-how"?
    > Porownaj wartosc tony wegla, tony rudy zelaza i wiaderka piasku z nowym
    Rolls-
    > Roycem, ktory z nich powstal.

    Prosze bardzo odejmij od wartosci tego samochodu wartosc surowcow i
    wartosc wynagrodzen pracownikow.
    Ile zostanie ?
    Po pelnym zautomatyzowaniu, okaze sie, ze ludzie nie sa potrzebni
    i wystarczy wlasciciel "know-how".

    > Zdecydowanie nie zgodze sie - slyszales o czym takim jak wzrost
    gospodarczy?
    > A akumulacja?

    Jesli wydatki=wplywom, to akumulacja jest stala.
    Wzrosnie, gdy konsumpcja spadnie i odwrotnie.
    Akumulacja moze wzrosnac dzieki zadluzeniu, ale wowczas
    ludzie wiecej akumuluja niz konsumuja.
    A kto ma skorzystac z akumulacji, przyszle pokolenie?

    > bzdura

    Wiec ile wynosi?

    > bzdura - pomijajac wszystko inne - w Twoim modelu wszelkie nieplanowane
    > zjawiska w rodzaju nieurodzaju powodzi czy pozaru oznaczalyby fizyczna
    zaglade
    > gatunku ludzkiego.

    Juz pisalem, ze zapasy maja byc tworzone.
    Ale nawet bardzo duze zapasy nie pomoga na duzy kataklizm.

    > niegramatyczny belkot.

    A juz pomijajac twoja ocene z gramatyki, ktora nic nie wnosi, tylko
    dyskredytuje,
    zamiast merytorycznie prowadzic dyskusje.
    Wiec firmy istnieja bo system bankowy je kredytuje i bo Bank Centralny
    emituje
    zlotego.
    Tak?

    > pozdrawiam,