PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobocia › Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    From: <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Date: Fri, 21 Nov 2003 12:18:33 +0100

    Użytkownik <m...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:bpi414$gdp$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    te?

    > Jeszcze Cię podręczę ...

    > Stąd, skąd miał pierwsze 100 zł. Np. pracuje w pubie, w którym regularnie
    > przepijam swoje zarobki i zarabia co m-c 1000 zł. Układ jest stabilny.

    Ten obieg moze wygladac tak:

    .....X
    ......v
    .....100zl
    .....v
    .....Y...> 90zl> hurtownia > 90 zl> X
    ......v
    .....10 zl
    ....pracownik
    .......v
    .....10zl
    ......v
    .....X

    Jedyna konsumpcja w obiegu jest 10 zl pracownika, a gdzie jest konsumpcja
    wlascicieli X,Y i hurtowni?
    Gdzie jest narzut na jednostkowe calkowite wydatki, z ktorych wlasciciel
    moze
    konsumowac?

    > Jakoś inaczej liczysz tę marżę. U mnie w firmie cena towaru dla odbiory
    > końcowego jest ustalana przez doliczenie 10-20% do ceny, po której
    kupujemy
    > towar. Klient płaci więc np. 100 zł - i to są nasze wpływy. Kupujemy towar
    > hurtowni za 80 zł, a pozostałe 20 - idzie na działanie firmy. W tym zysk
    > właściciela, wynajęcie lokalu, wypłaty pracowników. O co Ci więc chodzi z

    > marżą ??? Jeśli właściciel nie wyda tych 20 zł na firmę, tylko schowa do
    > kieszeni i przepije, to co to zmienia ??? I tak te 20 zł do kogoś trafi.
    80
    > do hurtowni, a 20 do pubu ;-).

    Jesli do ciebei nie przemawia nazewnictwo marzy, niech bedzie to nazewnictwo
    narzutu.
    Dokonujesz narzutu na jednostkowe calkowite wydatki.
    Majac 100 zl wplywa a np 95 zl calkowitych wydatkow, gdzie
    80 zl to wartosc towaru po cenei zakupu w hirtownii, a 15 zl, to
    wydatki na dzialalnosc firmy i oplacenie pracownikow.
    Zostaje ci 5 zl, ktore domniemanie mozesz schowac do kieszeni i
    np przepic w pubie.
    Z powyzszego wynika, ze w gospodarce jako calosc istnieje jakas
    wysokosc zysku, ktora mowi, ze w gospodarce wystepuje rentownosc.
    Inaczej mowiac, wszystkie firmy maja przykladowa wydatki, gdzie tylko
    czesc z nich jest kosztami np 95%, a reszta wydatkow nie bedac kosztami
    firm (w ujeciu ksiegowym, nie w podatkowym) stanowilaby konsumpcje.

    WYDATKI FIRM= koszty (ujecie ksiegowe) 95% + konsumpcja 5%
    WPLYWY FIRM= z kosztow 95%+ z konsumpcji 5%

    Uklad taki wg ciebie jest stabilny, ale czy on sie zdarza w rzeczywistosci?

    Klus