eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeEtyka prowadzenia biznesuRe: Etyka prowadzenia biznesu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!ict.pwr.wroc.pl!not-for-mail
    From: Roman Kubik <r...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Etyka prowadzenia biznesu
    Date: 9 Mar 2003 19:04:58 GMT
    Organization: Wroclaw University of Technology, Poland
    Lines: 52
    Sender: Roman Kubik <r...@f...sb.gov.pl>
    Message-ID: <b4g38q$q3u$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>
    References: <b4fcrd$ku6$1@atlantis.news.tpi.pl> <b4fhvl$8nv$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>
    <b4ftk5$3sm$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: net2-3.telkab.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    User-Agent: tin/1.4.2-20000205 ("Possession") (UNIX) (Linux/2.4.2-2 (i586))
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:73994
    [ ukryj nagłówki ]

    Enix <e...@e...pl> wrote:
    >> Postawione pytania wyjete z kontekstu sa bez sensu.
    >> kontekstem jest np. obecnosc i zachowanie konkurencji.

    > Konkurencja jest i zachowuje się tak, że tnie wszystkie koszty jak sie da,
    > byleby tylko jak najwięcej zarobić, na przykład ogranicza ilość pracowników
    > przewidzianych do obsługi klientów co powoduje, że klienci muszą nieraz
    > telefonowac kilka razy do firmy, bo telefon zajęty, albo w godzinach, kiedy
    > działa firma, choć niektórzy woleliby w godzinie późniejszej.

    Jak sie nie jest wrozka, to trudno cos powiedziec.
    Cokolwiek sie wydarzy w przyszlosci po wybraniu jakiejkolwiek drogi (ro)zwoju
    firmy mozna to bedzie logicznie uzasadnic, bo:

    1. Jak jest duza konkurencja walczaca na ceny a nie liczaca sie z jakoscia,
    to w dluzszej perspektywie te firmy znikna z wolna, bo po kolei beda
    plajtowac w wyniku wojny cenowej. Te kilka co zostanie ,,po wojnie''
    tez juz beda malutkie, slabe i bardzo zapracowane, a rynek bedzie
    rozpuszczony niskimi cenami, i nie zaakceptuje cen normalnych czy wysokich.
    - na odkucie sie po wykonczeniu konkurencji raczej bym nie liczyl.
    A moze firma droga, ale pilnujaca jakosci zdola utrzymac kilku klientow?
    Jak przyjdzie koniunktura i wiecej klientow bedzie stac na jakosc,
    to bedzie na nich czekala ze swoimi ,,zwyklymi'' (,,wysokimi'') cenami
    i ze swoja zwykla, wysoka jakoscia?
    A te walczace o najnizsza cene beda mialy zszargana opinie, male mozliwosci
    (z jedny pracownikiem trudno starac sie o obsluge duzej firmy wymagajacej
    opieki caly rok, 24 godziny na dobe z czasem reakcji liczonym w godzinach)

    2. Jak bieda wsrod przecietnego klienta potrwa za dlugo, to moze byc tak,
    ze przetrwaja TYLKO Ci, co od razu i drastycznie ograniczyli koszty.
    Tu juz nie ma co myslec o jakosci - Ci dobrzy moga po prostu
    _nie_ przetrwac...
    A jak juz przyjda dobre czasy, to lepsza taka firma, co moze i miala
    klopoty z jakoscia, ale za to byla i ma doswiadczenie, niz jakas
    calkiem nowa, co dopiero zaczyna sie uczyc rozwiazywac problemy
    klientow, albo co moze i byla, ale splajtowala [jesli firme rozumiec
    jako ludzi/czlowieka].

    Tak wiec nie ma moim zdaniem prostej odpowiedzi.
    Kierownictwo firmy musi ocenic rynek i jego perspektywy i podjac
    decyzje w oparciu o swoje wlasne analizy/przeczucia.
    Na pewno prostsza do podjecia decyzja jest ciac koszty...

    Z tego co piszesz (10,000 / 30% dochodu firmy) to chodzi o male firmy.
    A takie, w tym kraju, zawsze ocieraja sie o plajte - jedna pomylka, jeden
    natchniony urzedas i jedna kara finansowa moze przekreslic pare lat pracy
    kilku osob...

    pozdrawiam

    romekk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 09.03.03 21:07 Enix

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1