PracaGrupypl.praca.dyskusjeEmigracja za pracą... › Re: Emigracja za pracą...
    From: "Robert G." <g...@s...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Emigracja za pracą...
    Date: Thu, 5 Feb 2004 11:22:28 +0100

    > Pytanie dodatkowe: czy to przykladowe 1000 euro to ma byc 4x tyle co
    polski
    > informatyk (jesli tak to znaczy ze mielismy straszliwa nadprodukcje
    takowych
    > przez ostatnich pare lat)?

    no nie wiem, ile ma sprzątaczka tam, a ile informatyk w polsce ;-)
    ale zapodam inny złośliwy przykład :
    rzecz się dzieje na styku polska uczelnia - firma międzynarodowa
    w niemczech, konkretnie w berlinie. w czasach tuż przed
    wejściem euro w niemczech, czyli wszystkie ceny w dm.
    uczelnia ułatwia świerzym absolwentom informatyki
    wejście do tej firemki i chłopaki jadą na rozmowę.
    oferta jest następująca - umowa na dwa lata
    i cztery (4) tysiące dm netto miesięcznie.
    no i rozmówcy tamci mówią - to nie jest dużo,
    koszty utrzymania w berlinie są wysokie :
    mieszkanie - 2000 dm, żarcie - min. 1000,
    jakieś przejazdy do domu itp czyli za dużo
    nie zostaje ;-). ale się zastanówcie.
    pytam się ludzi, którzy są w berlinie czy to
    wszystko jest prawda ? no i słysze odpowiedź :
    a po kiego ci mieszkanie typu 150 m.kw. ?
    za kawalerkę w bloku w berlinie wschodnim
    zapłacisz 400-500 dm, inne opłaty + karta na metro
    to może 150 (czyli 450 + 150 = 600). a to nie jest
    żadne 2000 dm. żarcie też powinno wyjść mniej
    niż 1000 (samodzielne to też około 600). dolicz
    przejazdy do domu, rozrywki - no może wydasz 2000.
    czyli 2000 dm odkładasz (4000 zł).
    ale może ci moi byli wyjątkowymi sknerami ???