PracaGrupypl.praca.dyskusje> Doktorat < › Re: > Doktorat <
    From: "TomeN" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: > Doktorat <
    Date: Thu, 31 Jul 2003 16:04:55 +0200

    Użytkownik "jbj" i INNI napisali:
    > hmmmm.....ktos tu rozpetal ladna dyskusje....i w ogoole sie nie odzywa:)

    Witam ponownie
    Na wstępie muszę się usprawiedliwić za moją nieobecność - niestety, ale
    obecnie mam możliwość "bycia" na forum grupy dyskusyjnej raz, dwa razy w
    tygodniu (podobnie sytuacja wygląda z dostępem do serwisów WWW, stąd
    ewentualna prośba o dokładne adresy). Wielkie dzięki za pomoc.

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński"...
    > Czy wiesz po co ci ten doktorat?
    > Czy chcesz, zeby ladnie wygladalo na wizytowce, czy chcesz zostac na

    Chciałbym związać swoją przyszłość, PRZEDE WSZYSTKIM, z pracą na uczelni,
    zatem doktorat jest mi niezbędny. Niestety, na uczelni, z którą chciałbym
    się związać (uczelnia ta nie ma renomy UJ czy UW), studia dzienne
    doktoranckie są "zarezerwowane" dla pracowników naukowych (uruchamiana dla
    ich potrzeby), a w tym roku nie przyjęto ani jednej nowej osoby jako
    wykładowcy (czy w roli asystenta) w katedrze (katedrach), które mnie
    interesują (do tego należy dodać, że jeżeli są nowe etaty, często są
    zajmowane przez z góry określone osoby;). Jeśli chodzi o studia zaoczne
    doktoranckie to niestety, ale sporo kosztują (tutaj ciekawostka: na
    politechnice w moim mieście studia zaoczne są...za darmo!). Natomiast co
    do studiowania jako "freelancer" to na dzień dzisiejszy wydaje się
    najbardziej uzasadnione (przynajmniej mój były promotor wyraził propozycję
    i chęć mnie wypromowania). Stąd właśnie moje pytania odnośnie studiowania
    w sposób indywidualny.

    > Pamietaj ze jeszcze mozna isna na dzienne studia - dostajesz wtedy
    > stypendium naukowe.

    Mogę sobie pomarzyć. Nawet bez "stypy", ale żeby nie płacić, z chęcią
    przystąpiłbym do rozmowy kwalifikacyjnej/egzaminu na studia dzienne
    doktoranckie...

    Użytkownik "TomeN" napisał...
    > Czy po napisaniu doktoratu i jego obronie (posługuję się jeszcze
    > terminologią studencką:), świeżo upieczony doktorek dostaje jakieś
    > uprawnienia (słyszałem, że to zależy od danej dyscypliny naukowej)? I
    jak
    > wygląda klasyfikowanie doktoratu do dyscypliny (dziedziny) naukowej -
    czy
    > zależy to od samej treści (zakresu) pracy czy może od
    > katedry/instytutu/wydziału?

    Słyszałem, że osoby piszące doktorat z dziedziny (dyscypliny)
    ubezpieczenia "otrzymują" brokera (nie muszą zdawać egzaminu na brokera).
    Czy to prawda? Właśnie takie korzyści z pisania doktoratu w danej, a nie
    innej dziedzinie, miałem na myśli:-)

    Użytkownik "neikula"...
    > W sumie to nie wiem, jak jest na studiach doktoranckich - bo ich nie
    robię -
    > mam etat nauczyciela wykładowcy na UJ i nie muszę tracić czasu na studia

    Też tak bym chciał, ale - patrz wyżej.

    Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Nadal czekam na wszelkie informacje (np.
    dokładne stronki z info, coś z życia osoby piszącej, ale, oczywiście nt.
    doktoratu itp. :), które ułatwiłyby mi podjęcie decyzji (działanie)...

    Pozdrawiam serdecznie

    TomeN