PracaGrupypl.praca.dyskusje> Doktorat < › Re: > Doktorat <
  • Data: 2003-07-28 11:04:06
    Temat: Re: > Doktorat <
    Od: "neikula" <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W sumie to nie wiem, jak jest na studiach doktoranckich - bo ich nie robię -
    mam etat nauczyciela wykładowcy na UJ i nie muszę tracić czasu na studia
    :-))
    Po prostu zajmuję się tym czym chciałem kończąc studia - czyli uczę i
    prowadzę badania, coś tam opublikuję - no i oczywiście skrobię dysertację.
    Najważniejsze jest dla mnie to, że mam wypłatę a nie jakieś tam stypendium,
    które można dostać albo nie, ważne jest też to, że mam płacony ZUS, zniżki na
    przejazdy kolejowe, itp.

    Słyszałem jednak od znajomych, że ogólnie rzecz biorąc jest fajnie na takich
    studiach - same studia na wydziale gdzie pracuję, to chyba jeden lub dwa
    wykłady w tygodniu (przez pierwsze dwa lata) - obecność nieobowiązkowa, ale
    ci co chodzą nie muszą zdawać z danego przedmiotu egzaminu, aby zaliczenie
    dostać :-))

    A wracając do tematu: na wolnego strzelca, to bym nie polecał - bo to dość
    droga zabawa - nawet jak za studia nie będzie musiał płaci - to za przewód
    już na pewno - a to boli :-(