PracaGrupypl.praca.dyskusjeDobry admin to zły admin › Re: Dobry admin to zły admin
  • Data: 2007-02-24 10:37:34
    Temat: Re: Dobry admin to zły admin
    Od: Any User <z...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jesli moge dodac cos lekko OT, to w Polsce ta sama postawa przenika
    > rowniez rejony dzialalnosci niekomercyjnej. Zetknelam sie z tym w
    > srodowisku religijnym, niszowego malo komercyjnego sportu i pracy
    > spolecznej. Otoz ludzie, zamiast radosnie dawac swoj wklad na rzecz idei
    > albo sobie pojsc, jesli idea ich niedostatecznie inspiruje do
    > bezinteresownego wysilku, zastanawiaja sie, kto na tym co zyska i czy
    > przypadkiem nie bedzie tak, ze na ich pracy ktos inny zyska wiecej niz oni.

    Ja dodam z kolei od siebie, jeszcze bardziej OT, że taka właśnie była
    geneza powstania licencji GPL - jak coś zostało wydane na licencji GPL,
    to każdy może tego używać i modyfikować do woli, ale wszelkie
    udostępniane dzieła, używające pierwowzoru, muszą być udostępniane wraz
    z kompletnym kodem źródłowym, również na licencji GPL.

    Właśnie po to, aby nikt sobie na takim programie nie zarobił. Taki
    socjalizm-Stallmanizm.

    --
    Więcej na ten temat przeczytasz w moim blogu:
    http://pracownik.blogspot.com