PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego w Polsce są tak niskie zarobki › Re: Dlaczego w Polsce są tak niskie zarobki
    From: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dlaczego w Polsce są tak niskie zarobki
    Date: Mon, 18 Apr 2005 10:01:33 +0000 (UTC)

    On 2005-04-17, Immona <c...@W...zpds.com.pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    > w wiadomości news:KKy8e.9079$0z2.6968@news.chello.at...
    > O nieprawda. Informatykow, copywriterow, szkoleniowcow i wielu innych
    > zawodow tez to dotyczy. Oczywiscie dotyczy to osob bardzo dobrych z tych
    > zawodow.
    Tiaa... Pytanie, czy pracodawca potrzebuje osób bardzo dobrych. Kasus
    z newsów sprzed około miesiąca. Na jednej grupie pewien człowiek przyznał się,
    że sprawuje opiekę nad siecią lokalną. Z tego, co zrozumiałem to chodzi
    o linuksa i parę pecetów. Zgadnijcie, ile miesięcznie sobie liczy za taką
    usługę? Dla ułatwienia dodam, że jest to rejon Polski o sporym bezrobociu.
    Odpowiedź w PS potraktowana rot13.

    Dodam jeszcze, że poziom wiedzy tego człowieka wynikający z tego, co pisał
    na grupie, w pełni tłumaczy taką, a nie inną cenę.

    Albo inna sytuacja: nie dalej niż 2 tygodnie temu na jednej z grup
    linuksowych pojawiło się pytanie jak przygotować pakiet spełniający
    odpowiednie warunki. Co się okazało? Że jest to zadanie, jakie osoba
    rekrutująca zadała kandydatom celem sprawdzenia ich wiedzy. Po prostu
    załamka. Jedyna nadzieja w tym, że podczas rozmowy rekrutującemu uda się
    wykryć bezmiar niewiedzy kandydata.

    Albo nie wykryje. I de facto wygląda to tak, że pracodawca płaci marne
    grosze zatrudnionemu pracownikowi. Pracownik (za przeproszeniem) gówno wie
    i pyta gdzie się da. Pracę za friko odwalają osoby postronne. No i przy
    okazji można się dowiedzieć tego czy owego o firmie. Choćby zakres
    używanych w LANie adresów IP. Albo co nieco o stosowanych technologiach.
    Albo choćby tyle, że admin dupa i włamania nie wykryje, jeśli włamywacz
    nie narobi bardachy. Hmm... może powinienem się zatrudnić jako konslutant
    w jakiejś wywiadowni gospodarczej?

    > Ba, budowlancow tez. Chce sobie przerobic lazienke i znalazlam czlowieka z
    > dobrymi referencjami od godnych zaufania osob, ze nie pije, robi na czas,
    [ciach]
    > rekami kladzie. Zgadnij, ktora jestem w kolejce i ile musze poczekac, az
    > zalatwi prace dla tych, co sa w kolejce przede mna i bedzie mial czas dla
    > mnie? Kilka miesiecy.
    No, też takiego mamy. Trzeba się umawiać ze 3 miesiące wcześniej :)

    > Praca kopacza rowow to przyklad skrajny i malo aktualny - to sie robi
    > maszynami :).
    Na przykład warszawskie metro <g,d&r>.

    Pozdrawiam
    Czesiu

    PS. Odpowiedź: cvrpqmvrfvng złotych miesięcznie. I wygryzł dzięki temu
    człowieka, który brał za to fvrqrzqmvrfvng. Nóż się w kieszeni
    otwiera.
    --
    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/