PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego ludzie sie nie cenia?? › Re: Dlaczego ludzie sie nie cenia??
    From: Nahia <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dlaczego ludzie sie nie cenia??
    Date: Tue, 12 Aug 2003 11:59:00 +0200

    web, w...@p...fm
    On Tue, 12 Aug 2003 10:48:27 +0200:

    > Chyba troche zaczynacie tutaj mylic pojecia. Ilosc wizyt
    > na stronie w glownej mierze zalezy od tego, jak jest ona
    > promowana.

    oczywiscie. ale samymi wizytami na stronie jeszcze nikt sie
    nie najadl, strona firmowa nie jest do nabijania licznika.
    co zreszta sam zauwazasz:

    > czy ktos na strone powroci lub zainteresuje sie oferta
    > zalezy w ogromnym stopniu od tego, jak jest ona wykonana,
    > od jej estetyki, szybkosci dzialania oraz jakie znajduja
    > sie na niej informacje.

    wlasnie. a te wszystkie czynniki niestety trzeba ustalic
    w trakcie tworzenia strony -- a wrecz zanim zacznie sie
    robic cokolwiek. stronka za 200pln to niewiele ponad to,
    ze ktos wezmie kilka fotek, gotowe teksty przygotowane
    przewaznie przez kogos kto nie zna specyfiki internetu,
    i wrzuci to wszystko w html'a. taka strona jest z reguly
    nieprzydatna dla odwiedzajacego, nie bardzo wiadomo do
    kogo jest kierowana, nikt tez nie zastanawia sie po co
    wlasciwie ta strona jest tworzona ['zeby byla'].

    i taka 'strona' przynosi wlascicielowi wiecej szkody niz
    pozytku.

    > I sa na rynku osoby, ktore zajmuja sie programowaniem,
    > tworzeniem stron oraz aplikacji internetowych. A sa takze
    > na rynku osoby, ktore zajmuja sie redagowaniem tekstow,
    > ktore powinny byc na stronie, promocja strony [...]

    zgadza sie. a teraz uczciwie: sadzisz, ze student ktory
    chce sobie zarobic na sobotnia impreze powie klientowi
    'no wie pan, ja panu robie oprogramowanie, ale pan musi
    zaplacic jeszcze xxx komus kto przygotuje merytoryke, a
    potem xxx za promocje strony'?
    nie powie. powie 'zrobie panu strone'.
    i potem zaskoczenie.

    > Tak wiec nie obarczalbym odpowiedzialnoscia za slaba
    > promocje i zainteresowanie uslugami poprzez WWW samych
    > programistow.

    programistow? a skad. pod warunkiem ze programista nie
    udaje ze stanowi cala orkiestre w jednym.

    > Natomiast klient musi wiedziec, ze za 200 PLN moze
    > otrzymac jedynie gotowa strone internetowa, o ktorej
    > promocje bedzie musial zatroszczyc sie sam.

    dostanie gotowe oprogramowanie strony. a przejrzyj raz
    jeszcze ogloszenia tych specow za 200pln -- czy ktorys
    z nich tak wlasnie napisze? pogadaj z ich klientami:
    ilu zdaje sobie sprawe z tego co napisales?

    > Tylko pytanie jest takie - ile sie znajdzie na to klientow?

    za 5K? niewielu. za 2K w ktorych miesci sie wiecej niz
    samo odklepanie htmla -- calkiem sporo, zapewniam. tylko
    to jest juz kwestia uswiadomienia klientowi za co on nam
    wlasciwie placi...

    > I czy lepiej sprzedac cos taniej, czy siedziec z zalozonymi
    > rekami i narzekac na tych, co robia taniej?

    absolutnie nie narzekam na to ze ktostam robi taniej :)
    niech nawet za darmo robi, tylko niech klientowi powie
    uczciwie _co_ robi i jaki bedzie praktyczny efekt.

    pzdr.
    Nahia