PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego jest bieda i bezrobocie. › Re: Dlaczego jest bieda i bezrobocie.
    From: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dlaczego jest bieda i bezrobocie.
    Date: Sat, 22 Mar 2003 03:28:49 +0100

    news:cmrm7v0mm5ipmqjve61rkg5veif0hoepk4@4ax.com...
    > Pięknego dnia Fri, 21 Mar 2003 17:56:58 +0100, "Michał Gancarski"
    > <w...@e...org.pl> zakodował:

    > Błąd.
    > "Inflacja, proces wzrostu poziomu cen, powodujący niekontrolowane i
    > nieakceptowane społecznie zmiany proporcji podziału dochodu
    > narodowego."

    Nie wiem skąd wziąłeś definicję - jest błędna. Praktyka inflacyjna to
    zwiększanie podaży pieniądza, jego dodrukowywanie, czyli np. ekspansja
    kredytowa. Tyle. Najczęstszym jej skutkiem jest wzrost cen i płac. Kropka.
    Pierwotne znaczenie jest właśnie takie, teraz przyjęło się utożsamiać
    inflację z jej skutkiem. To błąd. Ceny zawsze fluktuują i co z tego? Mogą
    wzrosnąć, mogą spaść, nie jest to jednak deflacja/inflacja. Wystarczy, że
    spojrzysz do Britannici, jeśli mi nie wierzysz:

    INFLATION
    in economics, collective increases in the supply of money, in money incomes,
    or in prices. Inflation is generally thought of as an inordinate rise in the
    general level of prices.

    Rozumiesz sformułowanie "...is generally thought of as..."?

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++