eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeDarmowe godziny w szkoleRe: Darmowe godziny w szkole
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Darmowe godziny w szkole
    Date: Fri, 30 Nov 2007 23:44:00 +1300
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 39
    Message-ID: <fiophi$gnr$3@inews.gazeta.pl>
    References: <fin3tm$tdi$1@news.onet.pl> <fin494$o0k$1@opal.icpnet.pl>
    <fin78h$1m3$1@news.lublin.pl> <fin7g5$quj$5@opal.icpnet.pl>
    <fin8ac$kph$1@news.dialog.net.pl> <fin9cl$h7c$1@news.onet.pl>
    <finaan$mbg$1@news.dialog.net.pl> <finahr$vd3$1@opal.icpnet.pl>
    <finb5i$mvv$1@news.dialog.net.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com> <fiogo9$7ma$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 122-57-147-158.jetstream.xtra.co.nz
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1196419443 17147 122.57.147.158 (30 Nov 2007 10:44:03 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Nov 2007 10:44:03 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <fiogo9$7ma$1@news.onet.pl>
    X-Accept-Language: en-us, en
    X-User: immonaa
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.7) Gecko/20050414
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:215859
    [ ukryj nagłówki ]

    Mirosław Habarta wrote:

    > Chyba w ten sposób będziesz liczył jego emeryturę a nie zarobki.
    >
    > To jest właśnie główny błąd rozumowania. Nauczeni uczniowie = dobry
    > nauczyciel,
    > nienauczeni uczniów = zły nauczyciel. Ale ten błąd najlepiej widać z
    > bliska, kiedy
    > porównujemy tzw. dobre szkoły ze z"złymi". Jak szkołą ma dobrą markę, to
    > idą do niej
    > dobrzy uczniowie. A takich naprawdę nie trzeba specjalnie uczyć, oni
    > szybko łapią,
    > i co najważniejsze, chcą się uczyć. Po prostu inny "materiał". I choćby
    > nie wiem jak
    > dobry był nauczyciel i jak się starał, to jak dostanie słabego ucznia,
    > nie jest go w stanie
    > nauczyć tyle, ile kiepski nauczyciel dobrego ucznia.

    Nie do konca sie zgadzam. Zly nauczyciel moze calkowicie zabic
    zainteresowanie przedmiotem u zdolnego ucznia, dobry nauczyciel moze
    ucznia przecietnego powaznie zainteresowac przedmiotem. U mnie na
    przyklad dobry nauczyciel pobudzil we mnie historia - nie cierpie
    spamietywania dat i faktow, ale po trafieniu na nauczyciela, ktory
    wyjasnial mentalnosc czasow, intrygi polityczne, ciagi
    przyczynowo-skutkowe, robil w klasie role-playe z wchodzeniem w role
    uczestnikow np. kongresu wiedenskiego zainteresowalam sie i do dzis
    czytam duzo ksiazek historycznych, z niektorych kawalkow jestem bardziej
    obkuta, niz bym sie tego po sobie spodziewala i bardzo mnie to
    wzbogacilo - a w podstawowce byl to nielubiany przedmiot, na ktorym
    dawalam z siebie minimum.

    Jesli chodzi o uczniow kiepskich, to praca z nimi wymaga nieco innego
    zestawu zdolnosci i skuteczne nauczenie uczniow kiepskich jest wieksza
    sztuka niz nauczenie zdolnych.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1