-
Data: 2007-12-01 10:55:03
Temat: Re: Darmowe godziny w szkole
Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Mirosław Habarta wrote:
> Immona pisze:
>
>> Mirosław Habarta wrote:
>>
>> - prezentacje - przedstawianie swojego wykladu czy punktu widzenia
>> przed klasa, z uzyciem roznych pomocy wizualnych czy multimedialnych -
>> od dziecka cwiczy sie pewnosc siebie przy przemawianiu do grupy
>> - swobody i kreatywnosci - taka prezentacja czasem mogla byc na temat
>> dowolny, czyli opowiedz klasie o czyms ciekawym tak, zeby ich tym
>> zainteresowac. Uczen moze wybrac co chce, nie naruszajac prawa i
>> dobrych obyczajow, opowiedziec o delfinach, komiksach, ulubionej
>> druzynie sportowej czy kolekcjonowaniu kapsli
>
>
> To faktycznie może być wartościowe. Ciekawe tylko w ramach jakiego
> przedmiotu to sie robi ? Już widzę w naszych warunkach jak 30 dzieci
> ma po kolei prezentację. Pół semestru z głowy. A kiedy "realizacja planu?"
W podstawowce nie mielismy sztywnego podzialu na przedmioty - oczywiscie
byl podzial na godziny lekcyjne z przerwami, ale poniewaz ta sama pani
uczyla nas niemieckiego, matematyki i innego materialu (w Polsce tez tak
jest - tzw. nauczyciel nauczania poczatkowego), to zdarzalo sie, ze w
obrebie tej samej lekcji robilismy kwadrans matmy, kwadrans
niemieckiego, kwadrans czegos innego. Sprzyjalo to nie nudzeniu sie
uczniow, bo dzieci w tym wieku nie potrafia sie dlugo skupic na jednym.
Na pewno byl zakres materialu do przerobienia, ale jego rozlozenie w
czasie bylo decyzja nauczyciela i uczniow - tak, pytano sie klasy, co
chcemy dzis robic majac do wyboru to, to i to. A potem sie jeszcze
pytano, dlaczego akurat to i uczniowie musieli powiedziec, dlaczego to
ich bardziej interesuje niz reszta lub dlaczego to jest dla nich
"najmniejszym zlem" :).
Tak, klasy byly male, materialu do opanowania pamieciowego bardzo malo w
porownaniu z polska szkola, ale bylo mnostwo nauki funkcjonowania w
spoleczenstwie - wspolpracy, przekonywania, dokonywania wyborow. Uwazam,
ze to wartosciowsze od wczesnego napychania dziecka wiedza
encyklopedyczna podawana w malo atrakcyjnej postaci.
I.
--
http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
http://blog.pasnik.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 01.12.07 11:03 Immona
- 02.12.07 19:00 malarz2007
- 02.12.07 19:12 Jotte
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2025-01-10 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-10 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-10 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-10 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-10 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-01-10 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-10 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-10 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-10 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-10 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=