PracaGrupypl.praca.dyskusjeDarmowe godziny w szkole › Re: Darmowe godziny w szkole
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Darmowe godziny w szkole
    Date: Thu, 29 Nov 2007 23:22:48 +0100

    W wiadomości news:fincn1$10he$2@opal.icpnet.pl Any User <u...@a...pl>
    pisze:

    > Ok, ten przykład jest sensowny.
    Żebyś wiedział jak bardzo. Na własne oczy widziałem.

    > Ale KN to chyba o wiele więcej, prawda?
    Oczywiście, masz słuszność. Co ci jeszcze wyjaśnić?

    > Chodziło mi o to, abyś podał powody. Bo chyba nie chodzi tylko o powyższy
    > argument?
    Nie wiem, czy dobrze rozumiem o co mnie pytasz.
    Placówki publiczne (finansowane najogólniej mówiąc z budżetu państwa, czyli
    dla których organem prowadzącym jest odpowiednia jednostka tejże struktury)
    muszą spełniać wszystkie kryteria prawa oświatowego. Placówki prowadzone
    przez inne organy (w tym np. stowarzyszenia, fundacje, osoby fizyczne itp.)
    chcące mieć taki status (a więc m.in. uznawanie świadectw, dyplomów) także
    musza je spełniać.
    Natomiast szkoły niepubliczne nie zabiegające o status szkoły posiadającej
    uprawnienia szkoły publicznej prawa oświatowego przestrzegać nie muszą - i
    nie muszą zatrudniać nauczycieli na podst. KN, moga to robić na podst. KP. A
    jednak często to czynią.
    Czemu? Na to pytanie nie znam odpowiedzi, ale podejrzewam, że dlatego iż
    inaczej mogliby mieć kłopot z pozyskaniem pracowników.

    > Zgadza się - szkoła to nie firma, co nie oznacza, że nauczyciel to nie
    > pracownik. Po prostu należy inaczej dobrać wskaźniki oceny.
    No to bez gołosłowia - spróbuj to zrobić.

    --
    Jotte