PracaGrupypl.praca.dyskusjeDarmowe godziny w szkole › Re: Darmowe godziny w szkole
  • Data: 2007-11-29 22:22:43
    Temat: Re: Darmowe godziny w szkole
    Od: "ostryga" <z...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:find6m$ofh$1@news.dialog.net.pl...

    > Nie sądzę. Francja - pensja nauczyciela ~7 razy tyle co u naz w relacji do
    > przeciętnej płacy.
    > Dotyczy to z grubsza każdego stopnia awansu zawdowego (tam on też jest).
    > W skrócie - na szczycie awansu wystarcza na wynajęcie domu (nie
    > mieszkania), samochód klasy średniej wyższej, spore oszczędności, wakacje
    > w dowolnie wybranym zakątku świata.

    Och. O tym już nawet nie mówię. Znam nauczycieli niemieckich. Znam te
    warunki pracy. Tam jest to naprawde poważny, poważany zawód, z którego
    jesteś w stanie nie tylko utrzymać rodzinę ale i zyć na pewnym poziomie.
    Normalne. Zawód porównywalny z zawodem informatyka, księgowego na wyższym
    stanowiska itd.

    Pisząc o 3 tyś netto dla początkującego nauczyciela w Polsce, chciałam
    trzymac się w miare rzeczywistości polskiej.
    Gdyby u nas nauczycielowi pracującemu za 1500 brutto (20 lat stazu, 3
    awanse)
    wyskoczyć nagle z propozycją naprawdę adekwatną do stanowiska,
    wykształcenia, odpowiedzialności,
    czyli w mojej ocenie (w porównaniu z realiami zachodnimi o których piszesz)
    ok 7 - 9 tys zeta na rękę,
    to taki nauczyciel by chyba zwariował ;)))

    Myślę, że w naszych warunkach dla poprawy szkolnictwa wystarczyłoby na razie
    3 tys. na rękę dla nauczyli bez doświadczenia. I możliwość realnych awansów
    potem.
    Za tyle np. ja poważnie rozpatrzyłabym propozycje tej dyrektorki, o której
    pisałam.
    Ale nawet te 3 tys., jak wiemy, nie jest realistyczne.
    I to jest smutne.
    Naprawde nie będzie lepiej w edukacji jesli to sie nie zmieni.

    pozdr
    o.