PracaGrupypl.praca.dyskusjeDarmowe godziny w szkole › Re: Darmowe godziny w szkole
    From: "ostryga" <z...@v...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Darmowe godziny w szkole
    Date: Thu, 29 Nov 2007 21:55:46 +0100

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:fin812$sui$1@opal.icpnet.pl...
    > A ja mógłbym wskazać przynajmniej kilka restauracji sieciowych, w których
    > ludzie po studiach pracują za 5 zł netto na godzinę przy podobnych
    > systemach kontroli i się cieszą, że mają pracę. Więc jest to możliwe.

    Tak. Niestety. Ale wydaje mi się, że oni traktują (lub chcieliby traktowac)
    to jako przejściowy etap przed podjęciem fajnej pracy w zawodzie, do którego
    przygotowywali sie na studiach.

    Naprawdę cenię każdą pracę.

    Ale tu sytuacja jest inna.
    Nauczyciel studiuje i uczy się, by byc nauczycielem. I praca za ok. 1500
    brutto to nie jest w jego przypadku praca studencka ani żaden wstępny etap
    na drodze do właściwego zajęcia.
    To płaca za 20 lat doświadczenia w wyuczonym zawodzie, awanse na mianowanego
    itd. (nie znam szczebli tej kariery, ale to chyba jeden z dalszych etapów,
    tak mi dzis tłumaczono.)

    Ja widze różnicę miedzy 25 latkami po studiach pracującymi w Mc Donaldzie.
    Przed którymi stoi potencjalnie duzo szans w ich zawodach, których to szans
    na razie nie wykorzystali. ale wierzę, że wykorzystają. Zgodnie z
    wykształceniem. Mają taka szanse, czy wykorzystają, ich sprawa.

    Sytuacja z nauczycielem jest inna. Jego zawodem wyuczonym jest nauczanie.
    Nie mówiąc o odpowiedzialności, o czym sam pisałeś, odpowiedzialności za
    edukacje dzieci. Rzecz pierwszorzędna dla przyszłych losów dziesiątków lub
    setek dzieci.

    pozdr.
    o.