PracaGrupypl.praca.dyskusjeDLACZEGO GŁUPKI BANKRUTUJĄ ??? › Re: DLACZEGO GŁUPKI BANKRUTUJĄ ???
  • Data: 2002-05-12 09:36:20
    Temat: Re: DLACZEGO GŁUPKI BANKRUTUJĄ ???
    Od: No Name <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik g...@p...onet.pl napisał:
    (...)
    > widze proste rozwiazanie, zeby nie dostawac w 4 litery - sam stan sie
    > pracodawca. Rusz glowa, sprzedaj samochod, mieszkanie, zaciagnij pozyczki i
    > otworz jakis maly biznes. Powstajesz sobie czasem o 4 rano, pospisz z 3 godz na
    > dobe, popracujesz czasem po 20 godzin na dobe (bez placonych godzin i
    > nadgodzin! ;) )... I tak z rok. A potem podyskutujesz z pracownikiem, ktory
    > bedzie nazywac Cie naciagaczem i wyzyskiwaczem, bo mu nie dales podwyzki. I
    > nieistotne, ze firma wciaz jedzie na minusie - sluszne roszczenia pracownika
    > musza byc natychmiast zaspokojane.

    Zakładasz, mam nadzieję, że firma się rozwinie. Wtedy Ty będziesz
    zastanawiał się nad kolorem swojego BMW, Twój pracownik nad zapłaceniem
    rachunku za gaz. Przyjdzie do Ciebie o podwyżkę, powie: pamięta pan, jak
    ciężko pracowaliśmy, kiedy firma zaczynała. Pracodawca: - pamiętam, ale
    teraz stać mnie na każdego, nie mogę więcej płacić, jeżeli się nie
    podoba, może pan poszukać sobie innej pracy.
    Dlatego pracownik chce tu i teraz i tyle ile mu się należy. I takie jest
    jego prawo. Kiedy kupujesz maszynę, to ona nie interesuje się kondycją
    Twojej firmy; praca ludzka to też przecież tylko towar, nieprawdaż?
    Jeżeli nie stać Cię na pracownika, to zrób go wspólnikiem - jakie to ma
    znaczenie,
    przecież firma i tak nie przynosi zysków, a będzie musiał zasuwać jak Ty.

    Dogbert