PracaGrupypl.praca.dyskusjeDG - umowa › Re: DG - umowa
  • Data: 2003-08-20 22:26:25
    Temat: Re: DG - umowa
    Od: "JL" <j...@x...walor.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Sławek" <s...@g...pl> wrote in message
    news:bi0gco$rgk$1@inews.gazeta.pl...

    > Sam kiedyś miałem przejść na własne rozliczenie i księgowa radziła mi żeby
    > być na minimalnej pensji ( nie strace ubezpieczenia zdrowotnego w razie
    > wpadki finansowej) a reszte brać na fakturę.

    I dzięki takiemu rozwiązaniu przyczepił się do mnie Urząd Skarbowy
    powołując się zmiany w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych
    obowiązujących od dn. 01-01-2003.
    W szczególności art 13. - katalog przychodów z działalności gosp.
    (jeszcze nie czytałem).

    Inna wada tego rozwiązania (poza kłopotami ze skarbówką):

    Jeżeli wynegocjujesz sobie długi "termin wypowiedzenia" i zawrzesz go
    w umowie, to masz niespójność terminów wypowiedzenia z tyt. świadczenia
    pracy na umowę i kontraktu.
    Może to skutkować tym, że pracodawca w ramach np. oszczędności wypowie
    Ci umowę o pracę w trybie przewidzianym w KP, nie wypowiadając drugiej,
    bądź wypowie obie zgodnie z terminami ich wypowiedzenia.

    W konsekwencji po miesiącu, max 3 wygaśnie Ci umowa o pracę
    = zmniejszenie przychodów + konieczność pokrywania kosztów
    z przychodów z pozostałej części (kolejne 3 miechy) do konca trwania
    okresu wypowiedzenia kontraktu.

    Istnieją oczywiście formy nacisku na pracodawcę, żeby ten łaskawie zechciał
    zsynchronizować terminy, aczkolwiek wiąże się to z dodatkowymi atrakcjami
    we wzajemnych relacjach i koniecznością uzbrojenia się w żelazne argumenty.

    JL