-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
ed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: adasiek <p...@p...wp.pl>
Newsgroups: pl.praca.dyskusje
Subject: Re: DG a etat
Date: Tue, 12 Jun 2007 21:07:24 +0000 (UTC)
Organization: Telekomunikacja - nigdy!
Lines: 82
Message-ID: <X...@1...0.0.1>
References: <7...@n...onet.pl>
<7...@n...onet.pl> <f4jnbn$cbd$1@news.interia.pl>
<f4jqqq$d8b$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: ecx122.internetdsl.tpnet.pl
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1181682444 557 83.14.179.122 (12 Jun 2007 21:07:24 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 12 Jun 2007 21:07:24 +0000 (UTC)
User-Agent: Xnews/5.04.25 Hamster/2.0.0.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:208134
[ ukryj nagłówki ]"Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl> wrote in
news:f4jqqq$d8b$1@atlantis.news.tpi.pl:
[...]
> Jest pewna różniac między dyżurem (czyli mam wyznaczony dzień/noc do
> siedzenia przy telefonie), a telefonem w piątek wieczorem, że "coś
> padło", a na miejscu okazuję się, że wyłączył switcha by podłączyć
> wiatrak...
przepraszam, jezeli zabrzmi to niezbyt grzecznie - ale dupa jestes;
jezeli prowadzac wlasna dzialanosc gospodarcza nie potrafisz przez
jakis czas skupic sie na maksymalizacji Twojej efektywnosci w tej
dzialalnosci - np. poprzez:
a) eliminowanie problematycznych klientow; jezeli z dwoma klientami
masz np. umowe na ryczalt i do jednego z nich "jezdzisz" 4 razy na
tydzien a do drugiego raz na miesiac - to z tego pierwszego sie po
prostu rezygnuje i szuka sie na jego miejsce 10 takich, ktorzy beda
tyle samo placic na ryczalt, a bedzie sie jezdzilo raz na miesiac;
b) podnoszenie ogolnej jakosci prac wykonywanych u klienta - "wypial
switcha, wstawil wiatrak" - prosze bardzo: prowadzisz kable w korytkach,
ciagniesz zasilanie z bezpiecznego miejsca, wstawiasz switcha w szafke;
to nie jest jakis kosmos, a rozwiaze problemy manipulowania przy tych
urzadzeniach; moze na co dzien pracujesz z jakimis firmami-ciulami, ale
po kolejnej takiej "awarii", co odpowiesz na pytanie prezesa "dlaczego
nie dziala?" - bo Wasz pracownik uszkodzil? a co powie prezes? "to jak
Pan spier***** robote, ze moj pracownik moze to uszkodzic w 5 sekund!?";
btw: a co powiesz na rozmowie z potencjalnym pracodawca? "mam super duze
doswiadczenie w helpdesku; mam endziesiat klientow i swiadcze im helpdesk
dniami i nocami; jezdze grzebac w klebowiskach kabli pod biurkami - sam
te kable ukladam - zeby podlaczac switche do pradu; jezdze odwirusowywac
Windowsy - wszyscy uzytkownicy pracuja na kontach "Administrator" - to
wiadomo, ze cos zawsze wejdzie; jezdze naprawiac sypiace sie drukarki -
sam wybieram i polecalem najtansze modele, odradzalem pakiety serwisowe
- sprzet musi sie sypac; etc; etc;" - ciekawe ktory pracodawca bedzie z
tego zadowolony?
c) swiadczenie nowych, bardziej zaawansowanych uslug; po co jezdzic co
dwa dni do ksiegowosci i pokazywac im, jak sie robi tabele przestawna
w Excelu - skoro mozna zaproponowac prezesowi szkolenie z Excela dla tych
pracownikow? po co walczyc z instalowaniem niebezpiecznego oprogramowania
przez pracownikow, skoro mozna zainstalowac srodowisko domenowe; oczywiscie
najlatwiej jest sluchac tylko klienta (ktory sam w zyciu nie wpadnie na
jakies nowe rozwiazania, bo sie na tym nie zna) - ale rownie dobrze mozna
zaproponowac inwestycje, ktora usprawni dzialanie techniki (jak klient
powie, eeeee - 300zlotych - to ja nie wydam, to patrz punkt [a]); w ten
sposob mozna sie wyspecjalizowac w jakims rozwiazaniu - np. konkretnym
programie typu FK, ERP - i zajmowac sie tylko tym; no nie oszukujmy sie,
ale "heldesk IT od A do Z" to jest bagno i trzeba z tego uciekac;
d) no i chyba najwazniejsze - organizacja pracy i czasu - klient dzwoni
o 17:00 "nie dziala, ma pan tu byc za 30 minut" - co robimy? lejemy sikiem
skosnym - rzut oka do umowy i sprawdzamy jaki jest czas reakcji - 4 h?
super - pojawiasz sie w momencie, gdy jest to dla Ciebie wygodne; chyba
najgorsza mozliwa rzecza, jest nauczenie klienta, ze jak cokolwiek sie
dzieje - to jestes 30 minut po jego telefonie; klient sie niecierpliwi
i wola kogos innego - ekstra: ten klient jest do dupy - co Ci po takiej
firmie, gdzie poza Toba w technice grzebie jeszcze synek pani Jadzi - bo
wlasnie sie dostal na zaoczna informatyke - oraz pan Heniek ze sklepiku
obok (jest najblizej i zawsze ma ochote);
podsumowujac, jezeli ze sztuki prowadzenia dzialalnosci gospodarczej, ktora
polega na dazeniu do skompletowania sobie "wygodnych" klientow, tj:
1) lojalnych,
2) traktujacych Cie powaznie,
3) kupujacych od Ciebie "rozwojowe" uslugi,
udalo Ci sie zdobyc klientow:
1) pod byle pretekstem odchodzacych do konkurencji,
2) traktujacych Ciebie jako dorazny srodek,
3) upierajacych sie przy swoim zacofaniu technologicznym,
to widocznie nalezysz do grupy osob, ktorym nie wychodzi prowadzenie DG;
no bo niestety tak jest, ze czesci osob prowadzenie DG wychodzi a innym nie
adas;
PS: jak widzisz siebie i swoja DG za 15 lat? bedziesz dalej biegal do
podlaczania switchy, zamiast ktorych ktos wstawil termowentylatorek?
Następne wpisy z tego wątku
- 12.06.07 21:21 Any User
- 12.06.07 22:03 Marcin
- 12.06.07 22:08 Marcin
- 12.06.07 22:47 Jotte
- 13.06.07 05:29 Bartek
- 13.06.07 05:38 Bartek
- 13.06.07 05:41 Bartek
- 13.06.07 06:40 Marcin
- 13.06.07 09:07 Jotte
- 13.06.07 09:20 Jotte
- 13.06.07 16:23 adasiek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=