PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy to wolna amerykanka i musisz byc na kazde skinienie pracodawcy › Re: Czy to wolna amerykanka... - długie!
  • Data: 2005-09-06 19:37:47
    Temat: Re: Czy to wolna amerykanka... - długie!
    Od: Krzysztofsf <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 05 Sep 2005 22:19:23 +0000, Rafal Skoczylas napisał(a):

    > Myślę, że powinieneś tam pojechać, obejrzeć temat z bliska.
    > Byćmoże wtedy byś zrozumiał jak to działa i jak tam "dobrze".
    Mam "tam" troche znajomych.
    Tez zadowoleni, a zonaty i dzieciaty kolega szykuje sie sciagnac rodzine
    (4 czy 5-oro dzieci w wieku przedszkolnym i poczatek podstawowki).

    > Pytanie
    konkursowe: Co byś powiedział na sytuację, gdyby do polski
    > przyjechało setki tysięcy ludzi z jakiegoś kraju i pracowali za 50
    > groszy za godzinę?

    do Polski? Brytyjczycy jakos sa zadowoleni, poniewaz nie wiem, czy
    zuwazyles, ale u nich nie ma bezrobocia (W przeciwienstwie do Polski).
    Nowoprzyjezdni zaczynaja od niewdziecznych niskoplatnych prac, ktorych
    nikt nie chce (czytaj - jest na nich potezna rotacja) aby w miare
    obeznania sie z jezykiem i wtopienia w kulture przechodzic w miare
    mozliwosci na stanowiska lepiej dostosowane do ich pradyspozycji.
    Legalnie pracujacy Polacy maja mozliwosc skorzystania z bezplatnych (lub
    platnych jesli wola) kursow jezykowych - przynajmniej dwie osoby wiem, ze
    korzystaja z takiej bezplatnej mozliwosci.

    > Pytanie dodatkowe: Jak długo, Twoim zdaniem, taka
    sytuacja może się
    > utrzymać, zanim zacznie być źle?

    Nie wiem. tam jest normalna gospodarka i normalna klasa rzadzaca. Podobny
    proces zachodzi u niech nie pierwszy raz - mieli juz kilka wielkich fali
    imigrantow z bylych kolonii i zdolali je zagospodarowac bez szkody dla
    gospodarki i spoleczenstwa.