PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy pracodawcy zwracaja koszty podrozy na rozmowe kwalifikacyjna? › Re: Czy pracodawcy zwracaja koszty podrozy na rozmowe kwalifikacyjna?
    From: Kira <c...@-...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy pracodawcy zwracaja koszty podrozy na rozmowe kwalifikacyjna?
    Date: Thu, 22 Sep 2005 10:51:18 +0200

    Re to: Efendi [Thu, 22 Sep 2005 10:40:49 +0200]:

    > Nie o to chodzi. Jeśli rozmowa kwalifikacyjna na miejscu
    > odbędzie się w obcym języku - pracodawca powinien o tym
    > informować.

    Dlaczego?

    > Są ludzie którzy są dobrymi fachowcami, ale nie są orłami
    > w języku obcym i trudno im poprowadzić całość rozmowy w tym
    > języku.

    Wiec nie nadaja sie na stanowisko, na ktorym wymagana jest
    plynna znajomosc tego jezyka. Proste.

    > Okazuje się, że są pracodawcy, którzy wymagają w pracy używania
    > języka obcego praktycznie w każdej sytuacji...

    Owszem, jesli wymaga tego specyfika pracy to masz w nim mowic,
    pisac, rozmawiac i nie byc zaskoczonym :P

    > Nie można być zaskoczonym?

    Mozna. Co nie zmienia tego ze to bycie zaskoczonym w tej akurat
    sytuacji jest po prostu glupie.

    > Ma prawo wymagać, owszem. Pytanie brzmi: co to jest biegła
    > znajomość języka obcego?

    No wiec to jest wtedy, jak potrafi rozmawiac zamiast strzelac
    focha ze ktos mu kaze porozmawiac :>

    > Jakie kryteria przyjąć by uznać, że kandydat je spełnia?

    Jakie sie chce.

    > A nie spławiać ludzi pod byle pretekstem.

    Zostales splawiony prawdopodobnie wlasnie dlatego, ze zamiast jak
    czlowiek wziac ta sluchawke i pokazac ze jezyk znasz, zaczales sie
    rzucac jak pchla na psie.

    > Ludzie w Polsce narzekają, że stali się murzynami w swoim kraju.

    Jak ktos sobie na to pozwala to sie staje. Trudno.

    > Nie oglądałem jego papierów. Zanim firma zaprasza na rozmowę
    > kwalifikacyjną - robi test językowy przez telefon. Widocznie
    > gość jakoś ten test przeszedł...

    No to co go napadlo ze nie mogl przejsc go drugi raz, hmm?

    Kira