PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy obawiacię się o utratę pracy › Re: Czy obawiacię się o utratę pracy
  • From: z/svc <z/svc@>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy obawiacię się o utratę pracy
    Date: Sat, 24 Jan 2009 16:34:22 +0100

    On Sat, 24 Jan 2009 14:45:03 +0100, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    >Podejmując pracę należy rozważyć w miarę możliwości jej stabilność oraz
    >możliwość odłożenia pewnej kwoty na prywatny fundusz dla bezrobotnego. Wg
    >mnie minimalna kwota pozwalająca nie obawiać się czasowej utraty dochodów
    >powinna zapewniać ~1/2 roku życia na rezerwie.

    Wg. mnie co najmniej 1 rok. Przy czym trzeba liczyć do tego koszty
    rat, jeśli jest się dodatkowo na kredycie.

    >Dobrą metodą jest dywersyfikowanie źródeł utrzymania.

    No tak, tylko co masz na myśli, jaką masz propozycję dla zwykłych,
    szarych ludzików, których jedyną ambicją jest pracować 8h dziennie i
    pobrać swoją pensję?

    >Trzeba się liczyć z tym, że obstawianie tylko jednego pracodawcy może okazać
    >się sporym błędem, szczególnie jeśli ten dowie się o sytuacji pracownika
    >(jedyny żywiciel rodziny, wieloletni kredyt na dach nad głową itp.).

    A jak to może być wykorzystane przez pracodawcę?

    >Ciekaw jestem ilu z czynnych zawodowo Polaków zadbało o finansowe
    >zabezpieczenie na wypadek utraty pracy?

    Myślę, że bardzo mało i że zdecydowana większość zycje od pierwszego
    do pierwszego.
    A nawet jak mają ekstra kasę, to kasa jest natychmiast skonsumowana.
    Widzę to chociażby po swoich znajomych, którzy zarabiają sporo ponad
    średnią, są inteligentni i wykształceni, a i tak nie ma w nich
    świadomości odkładania i oszczędzania.

    --
    z/svc