PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy informatyk to gatunek ginący? › Re: Czy informatyk to gatunek ginący?
    From: piotrr <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy informatyk to gatunek ginący?
    Date: Fri, 11 Apr 2003 12:33:18 +0200

    Jacuo wrote:

    > Użytkownik "ciafka" <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiscie - czysta prawda. Tyle, ze ze jezeli o przyjeciu decyduja
    > umiejetnosci, a nie kasa, jezeli
    > od studenta wymaga sie wiecej niz oplacania czesnego, jezeli renoma uczelni
    > przyciaga najlepszych, to
    > efektem jest ze studiuja tam ludzie, ktorym chce sie chciec.
    nic dodać nic ująć :)

    > Tylko, ze gdy np. ja studiowalem na MIMUW, to byl cos takiego, ze na
    > przedmiotach
    > scisle "informatycznych" nikt nie sciagal - po prostu byl taki uklad.
    może poprostu byli to ludzie którzy chcieli się czegoś nauczyć a nie
    trochę postudiować...
    a nauczyć się można wszędzie, wystarczy wiedzieć czego się chce nauczyć
    i po co.

    > Oczywiscie, ze mozna sie nauczyc, tylko skad pracodawca na o tym wiedziec ?
    > On po prostu podchodzi do sprawy statystycznie.
    nie podchodzi statystycznie i nie pada na kolana przed dyplomem takim
    czy innym. dla mnie dyplom wyższej uczelni raczej charakteryzuje
    człowieka i jego potencjał. jak ktoś tłucze pięć lat ciężkich
    technicznych studiów to albo to lubi (dobrze) albo to lubi i wiąże z tym
    swoją przyszłość (jeszcze lepiej). ale ostatecznego wyboru dokomuje się
    po serii rozmów a nie na podstawie ilości załączników do cv (choć nie są
    bez znaczenia na etapie selekcji kandydatów do spotkań).

    jedynym weryfikatorem kwalifikacji są wyniki okresów próbnych. ilość
    pomyłek w zatrudnieniu zmniejsza się ze wzrostem dojrzałości procesu
    rekrutacji :)

    taaaa... myślę podobnie i też nie zdażyło mi się jeszcze wylądować na
    zasiłku :)