PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy informatyk to gatunek ginący? › Re: Czy informatyk to gatunek ginący?
    From: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy informatyk to gatunek ginący?
    Date: Wed, 09 Apr 2003 22:42:00 GMT

    Marek wrote:

    > Lektura ogłoszeń potencjalnych pracodawców sugeruje, że informatycy są raczej
    > niepotrzebni. Za to bardzo pożądani są domo i firmokrążcy. Dlaczego więc
    > uczelnie maści różnych - nawet te, których nazwa nie ma nic wspólnego z
    > informatyką - ciągle kształcą nowych informatyków? Czy to na zasadzie jak
    > klient płaci, to niech się kształci? Czy bezrobotny informatyk ma większy
    > komfort psychiczny, niż bezrobotny "Kazio z pod budki z piwem"? A może
    > przypadkiem nasze uczelnie w trosce o podniesienie poziomu wykształcenia
    > społeczeństwa, produkują masowo bezrobotnych?

    A co maja powiedziec budowlancy jak rzad polozyl lape na interesie
    (VAT), a co mechanicy - samochody coraz rzadziej sie psuja, nie
    wspominajac o elektrykach, bo przeciez kazdy moze sobie sam polozyc
    kilka metrow przewodu.

    Pozadani sa sprzedawcy i przedstawiciele handlowi, poniewaz jest obecnie
    trudniej "wyrwac" pieniazki od tych co je maja, a oni jako fachowcy w
    tej dziedzinie powinni firmie pomoc.
    Nie jest sztuka teraz cos zrobic dla Klienta - sztuka jest go najpierw
    znalezc.

    A informatycy to osoby bardzo pozadane, i nie patrz sie w gazety i na
    internet na ofert pracy z takim "entuzjazmem", bo to nie jest caly obraz
    rynku pracy.
    Mam nadzieje, ze pomoglem w rozwazaniach.

    Pozdro !
    Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_pl>