PracaGrupypl.praca.dyskusjeCos w rodzaju podsumowaniaRe: Cos w rodzaju podsumowania
  • Data: 2002-12-02 23:46:44
    Temat: Re: Cos w rodzaju podsumowania
    Od: "TS" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jest takie powiedzenie - albo jestes naiwny albo ... .Chyba nie
    > wierzysz, ze w opisanej sytuacji ktos tam mial umowe o prace?

    Pisałem ogólniej, a ten konkretny przypadek to tylko przykład.

    > A co do ryzyka - przynajmniej dla mnie poziomem bazowym wynagrodzenia
    > musi byc moj koszt. Za duzo slyszalem o pracodawcach oszukujacych
    > pracownika.

    1. Poziom bazowy=koszt. Szkoda, że takiego prawa odmawia się pracodawcy. Jak
    firma plajtuje, to pracownik dostaje odprawę, a pracodawca co najwyżej
    komornika może dostać.
    2. Biorąc pod uwagę liczbę pracodawców i liczbę pracowników, łatwo zauważyć
    że ci pierwsi znacznie częściej są oszukiwani i na znacznie większe
    pieniądze. Czy jest tu ktoś kto może uczciwie powiedzieć, że nic z firmy nie
    wyniósł (choćby długopisu, czy paru kartek A4), że nie korzysta prywatnie z
    firmowego telefonu, że nie kseruje sobie jakiś tam papierków, itd. To
    oczywiście drobiazgi, ale w sumie dają ogromne kwoty. A najgorsze jest to,
    że istnieje ku temu społeczne przyzwolenie.

    Oczywiście są wśród pracodawców przewalacze, kombinatorzy, oszuści, itd, ale
    tym powinno zająć sie prawo karne, a nie kodeks pracy.

    --
    Pozdrawiam

    PS.
    Słyszałem dzisiaj fragment wypowiedzi jednego ze strajkujących w Ożarowie. W
    odpowiedzi na propozycję rządu, stworzenia jakiegoś innego zakładu (inny
    profil działalności) pan związkowiec powiedział: "My chcemy fabrykę kabli".
    Myślę, że jest to kwintesencja "polskiej myśli związkowej".
    Proponuję "wyporzyczyć" strajkujacym zakład, niech sobie sami go poprowadzą
    i jak zarobią, to spłącą, a jak nie to trudno.