PracaGrupypl.praca.dyskusjeComarch › Re: Comarch
    From: "andy" <a...@z...adres.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Comarch
    Date: Sun, 9 May 2004 20:16:45 +0200

    Użytkownik "Kynio R." <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:c7bd4r$hje$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "eR" <r...@w...pl>
    > [...]
    > Wrazenia raczej negatywne (poza bardzo milymi i ladnymi
    > paniami w biurze ;) ).

    No dobra - to teraz ja się wypowiem pozytywnie dla kontrastu :-)

    Byłem w ComArchu na rozmowie w 2000 roku. Od razu powiem, że zostałem
    przyjęty (ale pracy nie podjąłem bo jak się mój szef dowiedział, że się
    zwalniam to mi dał podwyżkę 50%).

    Wrażenie ogólne: nigdy nie byłem na tak profesjonalnej rozmowie
    kwalifikacyjnej. Zostałem prześwietlony w te i nazad (nie było żadnego
    testu - tylko rozmowa kwalifikacyjna - ok. 2-godzinna). Wyciągnęli mi na
    wierzch wszystkie niedociągnięcia w CV, ale w końcu powiedzieli, że oceniają
    mnie pozytywnie i chcą widzieć u siebie. Jako ciekawostkę opowiem wątek z
    rozmowy:

    J-ja, R-rekrutujący

    R: a co pisałeś w C++?
    J: program szachowy
    R: uhm... a jaką metodą?
    J: zastosowałem alfa-beta planning
    R: a jak zrobiłeś funkcję punktującą sytuację na planszy?
    J: no był algorytm, który... [tu opis algorytmu]
    R: <wyciąga z szuflady szachy z ustawionmi pionkami> Oceń sytuację na
    planszy
    J: <w szoku> wow - widzę, że jesteś przygotowany do rozmowy... <tutaj ocena
    sytuacji na planszy>

    Inna scenka:

    R: napisałeś, że projektujesz bazy danych....
    J: no fakt - robię diagramy ERD i inne...
    R: <wyciąga z innej szuflady wielgachny diagram ERD> a co powiesz o tej
    bazie?
    J: <znowu w szoku> wow - zaskakujesz mnie po raz drugi :-) <tutaj moja
    odpowiedź na temat diagramu>

    Inna scenka:

    R: napisałeś, że znasz angielski, niemiecki i francuski...
    J: to prawda, z tym że angielski najlepiej - pozostałe dwa w stopniu
    początkującym
    R: do you speak english?
    <tutaj fragment rozmowy po anglacku>
    R: parlez vous francais?
    <tutaj fragment rozmowy po franszyzie>
    R: sprechen sie deutsch?
    <tutaj szczęka mi opadła i był fragment rozmowy po niemiecku>

    :-)))

    Takich scenek było więcej. I powiem jedno - na niejednej rozmowie byłem i w
    niejednej firmie pracowałem - ale tak profesjonalnej rozmowy jeszcze nie
    widziałem. Obecnie te rozmowy sam prowadzę (będąc z drugiej strony) więc mam
    porównanie :-))

    Pozdrawiam,
    Andy