eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeCiekawy tekst o przyczynach bezrobociaRe: Ciekawy tekst o przyczynach bezrobocia
  • Reply-To: "East" <t...@e...com>
    From: "East" <t...@e...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    References: <opsk0slchs4iukdk@krzysztofc> <53q42ebs3l57.uxvwrt8f3tys$.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: Ciekawy tekst o przyczynach bezrobocia
    Date: Sun, 23 Jan 2005 11:51:22 -0000
    Lines: 24
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1441
    NNTP-Posting-Host: 83.25.16.20
    Message-ID: <41f38fbc$3@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1106481084 83.25.16.20 (23 Jan 2005 12:51:24 +0100)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: tarkowski.tomasz.life
    Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!news.ipartners.pl
    !news.home.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:138871
    [ ukryj nagłówki ]

    > pracownika, praca czasowa (po co siec ksiegarni ma zatrudniac pracownikow
    > na etat jak potrzebni sa rano miedzy 6 a 9 a potem po poludniu),

    .. a jak wytłumaczyć fakt ,że niektóre księgarnie celowo zatrudniają
    wysoko wykwalifikowanych sprzedawców i lokują się w "drogich" miejscach
    oferując droższe książki , które - o dziwo się dobrze sprzedają.
    Dlaczego ? czyżby ludzka naiwność i niewiedza, że tę samą pozycję
    kupisz kilka razy taniej w internecie ?
    Nie do końca tak. Otóż to co sprzedaje taka "droga" księgarnia to
    nie sama książka , lecz styl i otoczkę. Jesteśmy tak skonstruowani , że
    lubimy dotknąć , poczuć , powąchać.. lubimy pogawędzić , wymienić
    poglądy ze sprzedawcą , zapytać o szczegóły i sami się pochwalić ...i
    zostać wysłuchanym. Tego nie dostaniesz on-line ( jeszcze ) w internecie
    bo póki co nie ma księgarni sprzedającej w sieci na żywo. I tu znajduje
    się klucz . W kulturze gdzie liczy się tylko pieniądz - nie wrażenia ,
    to koszt produkcji i roboczogodzina bedzie się liczyć, a w kulturze
    o bardziej "ludzkim" obliczu bedzie liczył się dostęp do wrażeń. Pojawiła
    się całkiem nowa grupa konsumentów , którzy kupują WRAŻENIA bo z braku
    czasu giną relacje międzyludzkie. Czy ktoś za komuny słyszał o pojęciu
    telepracy , o konsultantach on-line? .Nie będę się rozpisywał - polecam
    książkę Jeremy Riffkina "Wiek dostępu". Rzecz o współczesnych rynkach
    ,która też dotyka problemów bezrobocia.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1