PracaGrupypl.praca.dyskusjeChcialbym zalozyc DG i eksportowac soft... › Re: Chcialbym zalozyc DG i eksportowac soft...
    From: "Tomek Slota" <t...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Chcialbym zalozyc DG i eksportowac soft...
    Date: 9 Mar 2004 14:59:42 +0100

    > A nie lepszym rozwiązaniem byłoby otworzyć tą firmę w Panamie i zlecać
    > pracę zdalną ludziom/firmom w Polsce jako zleceniodawca zagraniczny?

    A jakby wygladalo w praktyce (podpisywanie umow, platnosci (lepiej chyba
    przelewac z zagranicy wieksze kwoty na raz, niz male po kolei)?

    Zgodnie z genialnym polskim prawem nie moge byc udzialowcem w firmie z kraju
    spoza OECD, wiec nie moge np. podpisywac faktur dla polskich firm jako
    pracodawca zagraniczny.

    > Tam chyba (chybam bo nie wiem ale wszędzie chyba lepiej) system
    > podatkowo-"zusowy" jest trochę przychylniejszy przedsiębiorcom?

    Zdecydowanie. Osoby fizyczne praktycznie nie placa podatku dochodowego, a firmy
    30% od dochodu. Ale jesli skorzystamy z programow rekultywacji terenow po bylych
    bazach US i wspomagania e-biznesu, to przynajmniej przez 2 lata bedziemy od
    panstwa wiecej dostawac, niz oddawac. Fakt, ze zeby nam sie to udalo potrzeba
    pewnych inwestycji, ale jest konkretna szansa.

    Outsourcing do Polski to raczej rozwiazanie przejsciowe, dopoki na miejscu nie
    uda sie zorganizowac mocy przerobowych. W koncu koszty pracy po wejsciu do UE
    musza sie podniesc, a i byc moze tutaj zaostrzy sie konkurencja (choc wydaje
    sie, ze niepredko, a jesli juz, to z innego kraju latynoamerykanskiego ;-).
    Ten interes chcielibysmy wykorzystac (ja i kolega z Finlandii) jako inkubator
    dla roznych koncepcji internetowych, ktore juz funkcjonuja w naszych krajach, a
    ktore potrzebuja duzo czasu, zeby sie przyjac. To one w perspektywie mialyby
    przyniesc prawdziwe zyski.

    Wracam do kraju w lipcu, albo w pazdzierniku i jesli sprawy w Panamie beda szly
    dobrze, to wroce tam za jakis rok, po rozliczeniu sie z uczelnia. W
    miedzyczasie organizowalbym prace w Polsce.

    Pozdrawiam,
    Tomek

    www.tomslot.prv.pl