PracaGrupypl.praca.dyskusje › Chcialbym zalozyc DG i eksportowac soft...

  • 1. Data: 2004-03-08 21:26:34
    Temat: Chcialbym zalozyc DG i eksportowac soft...
    Od: "Tomek Slota" <t...@p...pl>

    Jestem studentem i od paru miesiecy przebywam na praktyce w Panamie w ramach
    programu AIESEC. Zainspirowany faktem, ze przy bardzo duzym popycie praktycznie
    nie istnieja tutaj firmy swiadczace uslugi providerow/wykonawcow serwisow www
    (chyba wszystkie sensowne miejscowe serwisy zostaly zrobione w Stanach), podczas
    gdy w Polsce rynek jest napompowany do granic, mysle o zrobieniu na tym interesu.

    Mam tutaj szerokie kontakty i mozliwosc zalozenia spolki. Firma zajmowala by sie
    glownie sprzedaza, zbieraniem wymagan, konswerwacja, itd., natomiast duza czesc
    produkcji chcialbym przeprowadzac w Polsce, gdzie nie brakuje(?)
    wykwalifikowanej kadry.

    W myslalem o zalozeniu DG po powrocie do Polski, jej przedmiotem bylby glownie
    outsourcing zadan do miejscowych firm.
    Niektore zlecenia chcialbym realizowac samemu, zatrudniajac pomocnikow na umowe
    o dzielo.

    Chcialbym uslyszec wasze opinie, sugestie i dowiadczenia na ten temat, w
    szczegolnosci:

    * Rozliczenia miedzy firmami z roznych krajow
    * Czy osoba z DG moze w ogole zatrudniac?
    * Czy rzeczywiscie w Polsce jest duzy potencjal kadrowy do tego typu zadan?

    Pozdrawiam,
    Tomek

    www.tomslot.prv.pl

  • 2. Data: 2004-03-09 08:08:47
    Temat: Re: Chcialbym zalozyc DG i eksportowac soft...
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-08 22:26, osoba przedstawiająca się jako "Tomek Slota"
    napisała co następuje:

    > * Czy osoba z DG moze w ogole zatrudniac?

    Tak. Może być takim samym pracodawcą jak każda firma. Niesty z takimi
    samymi obciążeniami (za pracownika trzeba zapłacić ZUS, oczywiście za
    tego, za którego trzeba)

    > * Czy rzeczywiscie w Polsce jest duzy potencjal kadrowy do tego typu zadan?

    Czytając grupy związane można odnieść wrażenie że w tym kraju każdy robi
    www ;) Jaki procent z tego to faktyczni webdesignerzy a jaki to ludzie,
    którzy przeczytali "www w 5 minut" to już inna sprawa. Ale chętnych i
    dobrych znajdziesz raczej bez problemu.

    A nie lepszym rozwiązaniem byłoby otworzyć tą firmę w Panamie i zlecać
    pracę zdalną ludziom/firmom w Polsce jako zleceniodawca zagraniczny? Tam
    chyba (chybam bo nie wiem ale wszędzie chyba lepiej) system
    podatkowo-"zusowy" jest trochę przychylniejszy przedsiębiorcom?
    Ta działka informatyki umożliwia pracę praktycznie z każdego miejsca na
    ziemi jeśli masz dostęp do sieci.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 3. Data: 2004-03-09 13:59:42
    Od: "Tomek Slota" <t...@p...pl>

    > A nie lepszym rozwiązaniem byłoby otworzyć tą firmę w Panamie i zlecać
    > pracę zdalną ludziom/firmom w Polsce jako zleceniodawca zagraniczny?

    A jakby wygladalo w praktyce (podpisywanie umow, platnosci (lepiej chyba
    przelewac z zagranicy wieksze kwoty na raz, niz male po kolei)?

    Zgodnie z genialnym polskim prawem nie moge byc udzialowcem w firmie z kraju
    spoza OECD, wiec nie moge np. podpisywac faktur dla polskich firm jako
    pracodawca zagraniczny.

    > Tam chyba (chybam bo nie wiem ale wszędzie chyba lepiej) system
    > podatkowo-"zusowy" jest trochę przychylniejszy przedsiębiorcom?

    Zdecydowanie. Osoby fizyczne praktycznie nie placa podatku dochodowego, a firmy
    30% od dochodu. Ale jesli skorzystamy z programow rekultywacji terenow po bylych
    bazach US i wspomagania e-biznesu, to przynajmniej przez 2 lata bedziemy od
    panstwa wiecej dostawac, niz oddawac. Fakt, ze zeby nam sie to udalo potrzeba
    pewnych inwestycji, ale jest konkretna szansa.

    Outsourcing do Polski to raczej rozwiazanie przejsciowe, dopoki na miejscu nie
    uda sie zorganizowac mocy przerobowych. W koncu koszty pracy po wejsciu do UE
    musza sie podniesc, a i byc moze tutaj zaostrzy sie konkurencja (choc wydaje
    sie, ze niepredko, a jesli juz, to z innego kraju latynoamerykanskiego ;-).
    Ten interes chcielibysmy wykorzystac (ja i kolega z Finlandii) jako inkubator
    dla roznych koncepcji internetowych, ktore juz funkcjonuja w naszych krajach, a
    ktore potrzebuja duzo czasu, zeby sie przyjac. To one w perspektywie mialyby
    przyniesc prawdziwe zyski.

    Wracam do kraju w lipcu, albo w pazdzierniku i jesli sprawy w Panamie beda szly
    dobrze, to wroce tam za jakis rok, po rozliczeniu sie z uczelnia. W
    miedzyczasie organizowalbym prace w Polsce.

    Pozdrawiam,
    Tomek

    www.tomslot.prv.pl