PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobocie w polsce - wielka fikcja... › Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
    From: "Immona" <m...@s...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
    Date: Sat, 24 Sep 2005 11:57:37 +0200
    <dgp751$s2d$1@inews.gazeta.pl> <dgq4v9$8km$1@news.dialog.net.pl>
    <op.sxf3h9qcfrn0ri@donkichot> <dgr9qn$32j$1@news.dialog.net.pl>
    <dgrcot$m6o$1@nemesis.news.tpi.pl> <dgre79$743$1@news.dialog.net.pl>
    <dgrfgf$pld$1@atlantis.news.tpi.pl> <dgrfsj$8lc$1@news.dialog.net.pl>
    <dgrgoj$1jd$1@atlantis.news.tpi.pl> <dgs5ha$rr7$2@news.dialog.net.pl>
    <dgto65$o5j$1@nemesis.news.tpi.pl> <dgts9g$58g$1@news.dialog.net.pl>
    <dgtu6p$5o2$1@atlantis.news.tpi.pl> <dgu2rj$a9p$1@news.dialog.net.pl>
    <dgu5q1$7rh$1@nemesis.news.tpi.pl> <dgv99c$8sl$1@inews.gazeta.pl>
    <dgv9sp$b51$1@inews.gazeta.pl> <dgver2$mli$1@inews.gazeta.pl>
    <dh07uq$7rb$1@nemesis.news.tpi.pl> <dh0gfr$b8e$1@news.dialog.net.pl>
    <dh0pml$363$1@nemesis.news.tpi.pl> <dh1ikn$sh9$1@inews.gazeta.pl>
    <dh1qh0$i52$1@atlantis.news.tpi.pl> <dh1v0e$o85$1@inews.gazeta.pl>

    Użytkownik "Koziorozec" <k...@T...pl> napisał w
    wiadomości news:dh1v0e$o85$1@inews.gazeta.pl...

    > No właśnie. Niektórzy są zdolni i mają ciekawe pomysły - więc
    > mogę im dać szansę! :>

    Na kluczowe stanowiska wybiera sie osoby z doswiadczeniem i kwalifikacjami
    potwierdzonymi tym, ze juz te kwalifikacje w sposob pzynoszacy dobre efekty
    wykorzystywaly.

    > Ja nie uogólniałam. Ale Twoja argumentacja była taka, że tylko
    > ludzie, którzy mają dużą kasę, mają receptę na sukces państwa.

    4-5k miesiecznie to nie jest duza kasa.

    > Za szybko czytasz.
    > Pisałam, jako usprawiedliwienie tego, że ludzie zawsze będą
    > próbowali zarobić więcej niż mniej.
    > Ta 'drobnica', o której piszesz to właśnie ludzie, którzy mają
    > niskie dochody, więc każda kwota jest dla nich cenna (sama
    > byłaś studentką).

    No wiec ja sie o drobnicy w zadnym razie nie wyrazam pogardliwie, bo sama
    tez do niej naleze. Tylko ze rozumiem, ze to jest drobnica i moje
    wyobrazenie o gospodarce i jej problemach nie ogranicza sie do kwestii
    wykonywania na czarno drobnych uslug.

    > Jeżeli jednak ktoś prowadzi dobrze prosperującą firmę i oszukuje
    > państwo nie płacąc podatków - sprzedając coś 'na lewo', bez
    > faktury/podatku albo nie wypłacając pensji w terminie, to jak go
    > nazwiesz? Przedsiębiorczy?

    Ale dlaczego ciagle mi gadasz o nieuczciwych pracodawcach? Jest poza Twoimi
    mozliwosciami wyobrazenia sobie, ze sa tez uczciwi? Firmy, ktore sie nie
    opozniaja z wyplata pensji ani z zaplata za faktury? wiekszosc mi znanych to
    wlasnie takie firmy.

    > Wszelkie działania pro-pracodawca nie przyniosły rezultatu w postaci
    > większego zatrudnienia. Pracodawcy mogli mieć pracownika za darmo
    > - to chętnie z tego korzystali i po okresie dotacji... zatrudniali
    > następnego
    > dotowanego. Czy w takim razie, ten pracownik, którego mieli za darmo
    > nie przysłużył się do zwiększenia zysków firmy? To może firma jest źle
    > zarządzana?

    Albo stanowisko kosztowe i nie majace szans ze swojej natury na zwiekszenie
    zyskow firmy przez dobre wykonywanie pracy na nim, albo firma zle
    zarzadzana, albo pracownik nieodpowiedni. Tak czy inaczej dotacje na
    okreslonego czlowieka, czasem jeszcze z gory przyslanego przez UP czy inna
    instytucje, nie sprawdzaja sie, bo pracodawca nie ma mozliwosci wyboru, jak
    wydac te dotacje. A to, ze wydaje nie swoje pieniadze powoduje, ze nie
    maksymalizuje racjonalnosci ich wydania.

    I.