PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobocia nie ma ? › Re: Bezrobocia nie ma ?
  • Data: 2005-09-29 08:42:26
    Temat: Re: Bezrobocia nie ma ?
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Płókarz" <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
    napisał w wiadomości news:op.sxuuo1uofrn0ri@donkichot...

    > A z trzeciej strony, lista lewych rencistów na stałych zasiłkach dla
    > bezrobotnych, zwanych rentami, przewyższa długością liczbę
    > zarejestrowanych bezrobotnych.

    W tym artykule jest jedna sensowna propozycja - rozdzielic ubezpieczenie
    zdrowotne od bycia zarejestrowanym w UP. Bo w sumie mamy tak, ze kazdy
    pracujacy ubezpieczony jest, a kazdy niepracujacy moze sie bezplatnie
    zarejestrowac w UP i miec za darmo to ubezpieczenie i wiele osob rejestruje
    sie chcac ubezpieczenia, a nie pracy. Jest wiec ono dostepne dla kazdego i
    mozna by otrzymywac swiadczenia za okazaniem dowodu osobistego(w przypadku
    obcokrajowcow innego dokumentu potwierdzajacego prawo do pobytu zwiazanego z
    mozliwoscia korzystania ze swiadczen panstwa), co by na to samo dla panstwa
    wyszlo, a odebralo koszty obslugi przez UP tych, ktorzy tam sie zjawiaja
    tylko po ubezpieczenie. W ogole zastanawiam sie, czemu to polaczono - czyzby
    panstwu zalezalo na sciagnieciu do UP jak najwiekszej ilosci osob, ktore sie
    zarejestruja jako bezrobotni niezaleznie od tego, czy faktycznie sa
    poszukujacymi pracy i chcacymi ja podjac? Przeciez to sztucznie zawyza
    statystyki, ktore kazdy rzad chcialby miec nizsze. Moze ja pomijam jakis
    wazny element w tej konstrukcji i ktos mi wytlumaczy sens tego polaczenia
    ubezpieczenia z UP?

    I.