PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie › Re: Beata - super opis...
    From: "tiras" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Beata - super opis...
    Date: Sat, 15 Jan 2005 11:09:21 +0100

    Użytkownik "Beata" <bkand@(nie dla spamu ) - o2.pl> napisał w wiadomości
    news:csamth$2f6q$1@news.mm.pl...

    > Nawet nie wiesz jak bardzo sie mylisz, ale najlepiej przyjedz i sam sie
    > przekonaj wtedy porozmawiamy. Mieszkalam przez 2 lata w niemczech i wiem
    ze
    > tam tak nie jest. Policja reaguje, słuzba zdrowia dziala i tak dalej. Wiem
    > ze takie zjawiska sa na calym swiecie ale wez jeszcze pod uwage skale tego
    > zjawiska, a tutaj ta skala jest bardzo duuuuuuuuuuza powiem ci ze tak jak
    1
    > do 100 porownujac na przyklad sasiednie niemcy.

    Beata Ci dobrze napisała - chodzi o SKALE tego zjawiska. W każdym kraju są
    przekręty ale w polsce ta skala jest ogromna. Prawo jazdy - łapówka, zabieg
    w szpitalu - łapówka, egzaminy na studia - łapówka, kontrola drogowa -
    łapówka. "Państwo" okrada Cie na każdym kroku nie dając nic w zamian - jak
    chcesz iść "bezpłatnie" do szpitala to też musisz dać w łapę. A na "opiekę
    medyczną" pobierana jest bardzo duża część wynagrodzenia.
    Nie pisz że u Ciebie jest to samo, bo nie zetknąłeś się "fizycznie" z
    polskimi realiami i raczej niewiele możesz powiedzieć na ten temat. Ja
    pracowałem za granicą (m.in. w Norwegii) i mam skalę porównania tego co się
    dzieje tam i tutaj. Zresztą spróbuj zaproponować "łapkę" chłopakom z
    niemieckiego BAG - to Cie rzucą na ziemie i skują. A u nas policja często
    wręcz "wymusza" łapki. Zresztą nie tylko policja, urzędasy, "inspektorzy" i
    inni "decydenci"
    Większość "przepisów" wprowadzanych w polsce jest właśnie po to żeby wyrywać
    kase od ludzi.
    Przykład z mojej branży: licencje na transport- łapka, certyfikat komp -
    łapka, "badania" auta - łapka. Nie chce mi sie dłużej wymieniać. A te kurw..
    i aferzyści z rządu kradną na potęge i wymyslają nowe przepisy które im
    nabijają kasę. . Afera goni afere a oni siedzą na swoich stołkach i mają
    wszystko w dupie. Policja łapie przxestępców, a sąd ich wypuszcza. Ech....
    szkoda gadać... Jak przyjedziesz do polski to sie przekonasz ;-)
    Powodzenia.
    TIRas (Scania R 580)