eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeBazar-pracy.pl - serwis fachowców i poszukiwaczy pracyRe: Bazar-pracy.pl - serwis fachowców i poszukiwaczy pracy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Immona" <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bazar-pracy.pl - serwis fachowców i poszukiwaczy pracy
    Date: Mon, 2 Jun 2008 00:08:17 +1200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 91
    Message-ID: <g1u3fv$6am$1@inews.gazeta.pl>
    References: <f...@5...googlegroups.com>
    <g1msgu$egm$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <b...@z...googlegroups.com>
    <g1pvtj$o07$1@news.dialog.net.pl>
    <1...@z...googlegroups.com>
    <g1rn8t$q15$1@news.dialog.net.pl>
    <9...@i...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 122-57-152-127.jetstream.xtra.co.nz
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1212322112 6486 122.57.152.127 (1 Jun 2008 12:08:32 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 1 Jun 2008 12:08:32 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    X-Priority: 3
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-User: immonaa
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:221350
    [ ukryj nagłówki ]


    <t...@g...com> wrote in message
    news:9b2917c5-1593-49fb-9cde-cc5f69dcb7ca@i76g2000hs
    f.googlegroups.com...
    > Jotte, to nie mogłeś napisać od razu o co chodzi, w jaki sposób
    > powinienem zaproponować serwis ??
    > Co do rozwoju serwisu, bardziej miałem na myśli rozwój jego
    > funkcjonalności, a poza tym serwis powoli startuje, jest stosunkowo
    > niedawno uruchomiony, więc raczej ciężko oczekiwać milionowych
    > sukcesów.
    > A co do dyskusji i krytyk, proszę Was bardzo, krytykujcie, ale nie w
    > formie odzywek "ty spamerze" i takie tam bla bla bla,

    Ok, zrobiles spama, to ja tez troche zaspamuje w sensie wyslania wiekszej
    ilosci tekstu off-topic, bo moze sie przyda Tobie i Tobie podobnym. To
    wyciag z popelnionego kiedys przeze mnie tekstu na temat uzywania
    nie-ogloszeniowych grup i list dyskusyjnych do promocji swojej komercyjnej
    lub potencjalnie komercyjnej dzialalnosci.

    ------

    jeśli będziesz wysyłał reklamy, zostaniesz uznany za spamera i wzbudzisz
    niechęć. Ludzie nie gromadzą się w tych miejscach po to, żeby czytać czyjeś
    reklamy, tylko po to, żeby dyskutować o tym, co ich interesuje.
    Włącz się z dyskusję, a link do swojej strony miej w sygnaturce, czyli
    miejscu pod podpisem.

    Zanim zaczniesz rozmawiać, poczytaj daną grupę czy forum kilka dni i
    zorientuj się w akceptowanym tu stylu bycia, sposobie prowadzenia rozmów i
    ludziach.[...]

    Nie poruszaj w treści listów tematu swojej firmy, o ile lista nie dotyczy
    biznesu i Twojej branży (wtedy możesz napisać o swojej firmie np. w ramach
    przykładu - "jak my to zrobiliśmy"). Skup się na omawianym temacie, nie na
    sobie.

    Nie "flooduj", czyli nie zalewaj grupy nadmiarową liczbą swoich postów; nie
    odpowiadaj na siłę na list, na który nie masz nic sensownego do
    odpowiedzenia, nie ślij króciutkich odpowiedzi nie wnoszących nic do
    dyskusji, tylko po to, żeby zwiększyć swoją obecność na grupie. Zostanie to
    uznane za zaśmiecanie i może doprowadzić do uznania Cię za spamera. Obecność
    na grupie to metoda długofalowa.

    Zachowuj się kulturalnie i nie wdawaj się w pyskówki. Jeśli masz ochotę się
    z kimś pokłócić, nie używaj do tego miejsca, gdzie występujesz jako
    przedstawiciel swojej firmy. Ze wszystkimi rozmawiaj ze spokojem, szacunkiem
    i skupiając się na argumentach rzeczowych. Agresywnych i chamów omijaj - nie
    masz obowiązku odpowiedzieć na post, który narusza dobre obyczaje. Nie
    unikaj jednak odpowiadania na kulturalnie wyrażoną i merytoryczną krytykę.

    Nie bądź przesadnie wyniosły i oficjalny tam, gdzie lokalne obyczaje są
    inne. Tam, gdzie przyjęte jest zwracać się do siebie na "ty"(większość
    miejsc w Sieci), nie używaj formy "Pan/i" ani nie unikaj rozpaczliwie
    jakiegokolwiek zwrócenia się wprost do adresata. [...]

    Jeśli ktoś skrytykuje Twoją firmę lub produkt, nie dostawaj szału i nie
    zaczynaj się bronić ze wszystkich sił. Podziękuj za opinię i spytaj, co jest
    źle, jak mógłbyś to ulepszyć, wyjaśnij, że starasz się jak możesz i że słów
    krytyki wysłuchujesz z najwyższą uwagą. Jeśli czyjeś żądania są nierealne,
    wyjaśnij mu spokojnie, dlaczego tak jest. Nie atakuj konkurencji, jeśli w
    dyskusji ktoś ją np. poleci komuś innemu - zapytaj, dlaczego są dobrzy i
    zbierz cenne informacje, które pozwolą Tobie ulepszyć własną ofertę.

    Twoja sygnaturka, w której masz link do strony firmowej, nie powinna być
    zbyt duża. Jedna, dwie linijki wystarczą. Adres strony i wyjaśnienie, co tam
    sprzedajesz. Nie możesz wywoływać wrażenie, że reklamowanie się jest jedynym
    celem Twojego pobytu na grupie.

    Staraj się być pomocny i buduj opinię eksperta. Jeśli ktoś zada pytanie,
    udziel odpowiedzi, jeśli ją znasz, a jeśli jesteś w stanie się dowiedzieć od
    znajomych lub szukając w Googlu, zrób to. [...] Nie musisz ukrywać, że
    znalazłeś odpowiedź w ogólnodostępnym miejscu, dobrze jest nawet podać linka
    do źródła - Twoja pomocność i tak zostanie doceniona i to Ty zostaniesz
    zapamiętany jako ten, kto udzielił odpowiedzi.

    Jeśli ktoś zapyta o dobrą firmę, która sprzedaje to, co właśnie Ty
    sprzedajesz, nie dostawaj "szału marketingowego" i nie wklejaj w odpowiedzi
    kilkunastu zdań autoreklamy. Najlepsze wrażenie robi skromne podanie samego
    linka, bez komentarzy.

    Najlepsze efekty osiągniesz będąc po prostu sympatyczny. Przyjazne
    nastawienie do ludzi i świata jest tym, co najbardziej pociąga w ludziach,
    również w kontekście robienia z nimi interesów.

    --------

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    http://blog.pasnik.pl


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1