PracaGrupypl.praca.dyskusjeAdmin Linux - ile placa › Re: Admin Linux - ile placa
  • Data: 2010-12-28 00:57:51
    Temat: Re: Admin Linux - ile placa
    Od: "Adam Koltowski - http://alfa-comp.pl" <a...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>
    napisał w wiadomości news:op.vodp1iesbp2dyt@pavilion.opteris.pl...

    > Certyfikat wydany 2 lata temu, jeśli ktoś nie pracował w zawodzie znaczy
    > tyle co nic. Jeśli natomiast pracował na stanowisku, na którym była dana
    > wiedza potrzebna, to ją ma niezależnie od certyfikatu. Ogólnie - te
    > certyfikaty to jest wyciąganie pieniędzy od naiwnych i tyle.

    Jasne, ze certyfikat praktycznie to wyciaganie kasy, tak jak studia.
    Jednakze jest taki a nie inny trend i bez papierkow niedlugo sie czlowiek
    nie obedzie. Bedzie to tak samo nieodzowne w niektorych zawodach, jak
    papier toaletowy ;-) Jedno i drugie do du...y, ale oba potrzebne.

    Poza tym, nie zgodze sie, ze certyfikacja do niczego sie nie przydaje.
    Fakt, te najnizsze stopnie sa o kant d...y, ale wezmy trzeciego stopnia i
    wieksze - malo kto je ma, a ten co je posiada, zarabia juz nie grosze, a
    naprawde pokazna kase i to nie w Wypizdowie Malym, tylko kursuje sobie
    zazwyczaj jako konsultant po swiecie.

    W dodatku niektore kursy/certyfikacje przydaja sie o tyle, ze we wlasnym
    zakresie np. nie masz mozliwosci zapoznac sie z danym zagadnieniem
    (np.zbyt drogi/unikatowy sprzet). A i motywuja do nauki. Znam "specow" z
    Bog wie jakimi tyt. naukowymim po informie, ktorzy o bicie napisza
    niejeden referat ocierajacy o fizyke molekularna i biochemie, za to
    skretki nie potrafia zacisnac ;-) Wystarczyloby, by taki delikwent mial
    byle CCNA i nie tylko skretke by zarobil, ale wiedzial, co to switch i do
    czego sluzy ;-) Nie wspominam o podstawach dzialania sieci etc. Jasne -
    mozna sie tego samemu nauczyc, ale... Wspomnialem juz, ze teraz takie
    glupie czasy, ze na wszystko trzeba miec papier? ;-)

    Totez w poprzednim poscie napisalem, ze najchetniej widzialbym rekrutacje
    na etapie zadan/testow. Tylko znow - nastaly glupie czasy, ze to firmy HR
    rekrutuja, a nie specjalisci, wiec sie tego nie doczekamy.A ze w firmach
    HR im wiecej makulatury posiadasz, tym jestes wyzej w rankingu.

    My mozemy sobie miec podobne zdanie, ale rzeczywistosc jest niestety inna
    i g...no ja obchodzi co mamy do powiedzenia.

    > W firmach w których patrzą na certyfikaty raczej nie powinien liczyć na
    > pensję zbyt wysoką (przynajmniej w Polsce). Tu im więcej zatrudniający
    > wymyśla co powinien umieć przyszły pracownik, tym mniej płaci.

    To zalezy, aczkolwiek nie bede dyskutowal, bo nie mam zbyt duzego
    rozeznania :-)

    Jest jeszcze jeden aspekt tego tematu. Zalozmy, ze chcesz sie szkolic na np.
    sieciowca. Co wlasciwie masz sie uczyc, co jest wazniejsze, jaka kolejnosc,
    co bedzie Ci potrzebne w pracy a co nie bedzie Ci potrzebne ....
    Nie wiesz tego.
    Rozne firmy uzywaja roznych rozwiazan oprarnych na roznym
    sprzecie/systemach. Moze byc tak, ze bedziesz specem w jednej firmie a nie
    bedziesz mial pojecia co sie dzieje w innej bo jest nieco inna
    implementacja.
    Jezeli zaczniesz robic linie certyfikacyjna, pojdziesz jakas droga i zrobisz
    to w odpowiedniej kolejnosci korzystajac z odpowiednich materialow a na
    egzaminach beda odpowiednie pytania. Nawet jesli za kilka lat zmienia sie
    technologie, ukaza sie aktualizacje certyfikacji lub egzaminy uzupelniajace.
    Nawet wowczas gdy okaze sie, ze wielu rzeczy nei bedziesz potrzebowal w
    pracy bo np. akurat dana firma nie bedzie korzystala z jakiegos tam
    rozwiazania, bedziesz odpowiednio wyszkolony i w kazdej nastepnej pracy
    bedziesz dawal sobie rade. Slowo MOZNA SIE SAMEMU NAUCZYC - taka troche
    magia. Wszystko w obecnych czasach jest w zasiegu reki, ale wlasnie bez
    drogowskazu wiekszosc ludzi siada na dupie i czeka az ktos przyjdzie i powie
    im co maja robic a jak nikt nie przyjdzie, z czasem zaczna sie zajmowac
    hodowla patyczakow ....