PracaGrupypl.praca.dyskusjeAbsurd w ustawie !Re: Absurd w ustawie !
  • Data: 2003-02-13 15:47:42
    Temat: Re: Absurd w ustawie !
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > co wiecej, moze dzialac wlasnie pzyciagajaco - bo ludzie, ktorzy w
    > innych krajach sa dyskryminowani (np kobiety w krajach islamskich,
    > majace zakaz pracy, albo japonki, ktore ze wzgledu na paternalistyczna
    > kulture u siebie w kraju maja nikle szanse zrobic kariere w biznesie),
    > a chca cos sami osiagnac praca
    > wlasnych rak - przyjada do takiego kraju, gdzie tej dyskryminacji nie
    > bedzie i gdzie istnieje wieksze prawdopodobienstwo znalezienia przez
    > nich arakcyjnej pracy.

    znowu demagogia?
    co innego ZAKAZ pracy dla kobiet w Iranie, a co innego Polska
    - nie ma zupelnie plaszczyzny do porownywania.
    Zakaz pracy kobiet w Iranie mozna porownywac do czasow segregacji
    rasowej w stanach (w sumie nie tak dawno), albo do czasow przywilejow
    szlacheckich w Polsce. Potem w Polsce juz nie ma do czego porownywac.
    U nas po prostu jest rownouprawnienie. Kobiety pracuja od wielu lat.
    Czasem (czesto) maja trudniaj, ale czasem latwiej. Np. zawody ksiegowe
    (wcale nie tak najgorzej oplacane) sa opanowane przez kobiety, bo plotka
    obiegowa niesie, ze sa lepsze w dlugotrwalcyh nudnych wertowaniach cyferek
    i ze sa uwazniejsze, wiec popelniaja mniej bledow.
    Taka plotka ma niewielka wartosc, bo ani ksiegowosc to wertowanie
    cyferek, ani kobiety sa w tym tak na pewno lepsze. Ale taki poglad pokutuje
    w spoleczenstwie (mi znanym). Tak samo jak poglad, ze po spotkaniu kominiarza
    trzeba sie lapac za guzik. Glupota, ale wiekszosc ludzi _odruchowo_ to robi.
    To konkretne prawo niczego nie zmieni, nie wprowadza zadnej nowej jakosci.
    Co wazne - nie ma szansy realnie zadzialac. Jedyne co powoduje, to ze mniej
    bedziemy szanowac prawo _wogule_.

    Zniesienie segregacji rasowej, zniesienie *zakazu* pracy kobiet to
    sa sprawy wazne i powazne. Mysle, ze nikt z czytelnikow tej grupy
    nie ma watpliwosci co do tego.
    Ale to _zupelnie_ co innego niz to nowe swietne prawo w PL...

    pozdrawiam

    romekk