eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeA teraz...Re: A teraz...
  • Data: 2005-09-06 15:50:24
    Temat: Re: A teraz...
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Piotr" <s...@r...com> napisał w wiadomości
    news:dfk8nh$irf$1@opal.futuro.pl...
    > Marek napisał(a):

    >> Tyle, że w ten sposób kurczy się obszar zatrudnienia dla tych, którzy nie
    >> "duszą" się na etacie. W praktyce w firmach objętych działalnością
    >> firmy objazdowej, odpada min. 1 etat (lub min. dwa, dla uniknięcia
    >> kataklizmu
    >> z powodu urlopu lub choroby).
    >
    > Jeśli taki zewnętrzny usługodawca byłby w stanie pracując dla danej firmy
    > przez np. jeden dzień w tygodniu odebrać zajęcie pełnoetatowemu
    > pracownikowi to coś jest nie tak z organizacją pracy. Znaczyłoby to że
    > etatowiec tak naprawdę efektywnie pracuje tylko przez 1/5 czasu pracy a
    > resztę dnia się obija. I co ma zrobić pracodawca, ustalić stawkę na takim
    > stanowisku na 20% normalnej pensji (bo taka jest rzeczywista

    Marek ma w pewnym stopniu racje odnosnie trendu zmniejszania sie stosunku
    etatow do stanowisk i zajec nie majacych charakteru etatu (w sensie placonej
    od miesiaca pracy w stalym wymiarze godzin i na umowie na dluzszy okres
    czasu) i jest to trend w calym lepiej rozwinietym(gospodarczo) swiecie.
    Przyczyna jest rozwoj technologii pozwalajacej coraz sprawniej zastepowac
    stanowiska niekreatywnych "wykonywaczy" w miare jednorodnej czynnosci.
    Dobrym przykladem sa branze, gdzie w roznych miejscach rozne osoby tworzyly
    i w zasadzie powielaly dokumenty oparte na tych samych danych (np.
    logistyka), a teraz mozna te dane wprowadzic do systemu raz i w dowolnym
    miejscu miec wydruk danego rodzaju, w ktorym system sam dokona koniecznych
    przestawien. Powod, dla ktorego outsourcing moze byc wydajniejszy od
    pracownika na miejscu jest czesto taki, ze firma outsourcingowa ma lepsza
    technologie wspomagajaca wykonywanie danej uslugi, a czasem tez wiekszy
    zasob wiedzy niz pojedynczy pracownik. Natomiast zaopatrzenie pracownika w
    narzedzia, ktore sie oplaca kupowac firmie outsourcingowej jest dla
    pracodawcy z reguly nieoplacalne, bo w jego firmie nie ma potrzeb
    zapewniajacych pelne ich wykorzystanie i zwrot inwestycji w sensownym
    czasie, a pracownika do ich obslugi i tak by musial utrzymywac i jeszcze
    wyszkolic. W przyszlosci zapotrzebowanie bedzie sie coraz bardziej
    ograniczac do wyspecjalizowanych, tworczych zawodow, gdzie bedzie sie
    zatrudniac raczej do konkretnych projektow, zawodow sprzedazowych i zawodow,
    gdzie kontakt z czlowiekiem jest niezbedny, a ta ostatnia grupa wcale nie
    jest tak liczna.

    I.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1